تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۵۳
تعداد بازدید: ۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کارگاه تعادل و پایداری شناور در حالت صدمه دیده و سالم با نرم افزار MAXSURF که یکی از قوی ترین و کارآمدترین نرم افزارهای طراحی و تحلیل سازه های دریایی و به طور خاص شناورهای دریایی می باشد، توسط انجمن مهندسی دریایی ایران طی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، کارگاه تعادل و پایداری شناور در حالت صدمه دیده و سالم با نرم افزار MAXSURF توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری گروه آموزشی مارین اینفو برگزار می گردد. مدرس این دوره مهندس پوریا تقی خانی دانش آموخته معماری کشتی سازی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد که بیش از 7 سال سابقه تدریس و طراحی شناور را دارد.
نرم افزار مکسرف (Maxsurf) در ابتدا توسط شرکت Formsys در استرالیا ایجاد و بعدها توسط شرکت Bentley توسعه یافت در طول بیش از 25 سال در هزاران کشتی تجاری، کشتی های نظامی، قایق ها و یات ها (yachts) در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین برای ساخت بزرگترین و سریع ترین کاتاماران های آلومینیومی با سرعت بالا (بیش از 40 گره) در جهان استفاده شده است.
Maxsurf مجموعه ای جامع و پر کاربرد از ابزارهای یکپارچه و قدرتمند نرم افزاری معماری دریایی برای طراحی انواع شناورهای دریایی در مرحله طراحی مفهومی (Conceptual Design) و طراحی جزئیات (Detail Design) است که برای مراجع درسی رشته معماری کشتی در ده ها دانشگاه برجسته در سراسر جهان از جمله MIT، موسسه Webb، آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده، آکادمی گارد ساحلی ایالات متحده، دانشگاه میشیگان، دانشگاه دریایی نیویورک، دانشگاه نیواورلئان، ساوتهمپتون، نیوکاسل و دانشگاه مموریال مورد استفاده قرار گرفته است.
این نرم افزار قادر به مدل سازی بدنه، تحلیل هیدرودینامیکی، تحلیل تعادل و پایداری در حالت سالم و صدمه دیده، تحلیل مقاومت و توان، حرکات کشتی در دریا، تحلیل مخازن برای صدمه دیدگی و مقایسه آن ها با استانداردهای موجود در نرم افزار، طراحی اولیه سازه و تحلیل المان محدود سازه ی بدنه و همچنین تحلیل مقاومت (Resistance) و دریامانی (Seakeeping) است.
سرفصل‌ های این کارگاه عبارتند از:
• آموزش مقدماتی پایداری شناور و قوانین موسسات رده بندی 
• آموزش ماژول Modeler
• آموزش ماژول Stability
• تدوین کتابچه تعادل و پایداری (در حالت سالم و صدمه دیده با رویکرد موسسه رده بندی BV)
این کارگاه با ارائه مدرک معتبر دو زبانه از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران طی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت 15 الی 19 برگزار ‏می شود. برای این کارگاه 10 درصد تخفیف برای اعضای انجمن مهندسی دریایی ایران و تخفیف 10 درصد برای ثبت نام گروهی بالای 5 نفر در نظر گرفته شده است. 
لازم به ذکر است، علاقمندان برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 09171663345 و 09210375549 تماس حاصل نمایند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: