۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲: ۲۸: ۴۴
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است که موضوع فرونشست زمین در دریای خزر خیلی مطرح نیست و در حد یک فرضیه است.
مدیر برنامه ملی توسعه شهرک های گلخانه ای و شیلاتی: طبق آمار ارایه شده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO) میزان سرانه مصرف ماهی در جهان در سال 2020 حدود 20.2 کیلوگرم به ازای هر فرد بوده است، این در حالی است که مصرف سرانه ماهی در کشور ایران در سال گذشته برابر 13.8 کیلوگرم در سال می‌باشد.
آب‌ های دریای عمان و خلیج فارس زیستگاه پنج گونه لاک ‌پشت دریایی از جمله سبز، نوک عقابی، زیتونی، پشت سرخ و پشت چرمی است که سواحل شنی و ماسه ‌ای مکران در جنوب سیستان و بلوچستان محدوده شهرستان‌ های چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد زیستگاه گونه لاک ‌پشت سبز محسوب می‌ شود.
بمنظور شناسایی، جمع ‌آوری و طبقه ‌بندی تجربه ‌های موفق مرتبط با حفاظت بهینه از اکوسیستم ‌های تالابی، همچنین تشویق و گسترش فرهنگ تالابی، برنامه سالانه انتخاب برگزیدگان جایزه رامسر طبق روال هر سال برگزار می ‌شود.
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: تلاش سه ساله محققان جهاددانشگاهی بوشهر به ثمر نشست و دانش فنی و تکنولوژی بیوتکنیک تولید بچه ماهی سی باس جهت پرورش در قفس کسب شد.
اولین گشت تحقیقاتی بررسی ذخایر میگو در آب‌ های شمال غربی خلیج فارس در سال جاری در سواحل غربی خوزستان آغاز شد.
به منظور بررسی فرآیند صدور مجوز سایتس برای صادرات خاویار، هم اندیشی فعالان این حوزه برگزار شد.
دبیر اجرایی همایش روز جهانی خاویار اعلام كرد: هشتمین همایش روز جهانی خاویار 27 تیرماه با حضور فعالان مختلف در زمینه تولید، فرآوری و تجارت خاویار برگزار می‌شود.
بوی زباله تا شعاع یک کیلومتری از منطقه ساحلی محمودآباد کاملا حس می‌ شود و شیرابه حاصل از دپوی غیراصولی زباله وارد دریای کاسپین می ‌شوند!
مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان ایران گفت: طبق توافق ۵ کشور حاشیه دریای کاسپین در کنوانسیون منابع آبزی دریای کاسپین ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری یکسال دیگر تمدید شد.
پسماندهای پلاستیکی که در دریا انداخته می‌شوند، در اثر سهل‌انگاری، واژگون شدن قایقها، رها کردن تجهیزات صید در سواحل یا در دریا و بسیاری علل دیگر، موجبات ضرر و زیانهای فراوانی را برای زیست جانداران دریایی فراهم می‌کنند.
اجلاس كمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند iotc در سال جاری مشتمل بر جلسات كمیته پایبندی، اداری و مالی و اجلاس اصلی، از تاریخ ۱۸ ادبیهشت ماه به صورت مجازی آغاز شد و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی‌های نفتی ناشی از عملیات و فعالیت بهره برداری در چند روز اخیر موجب ایجاد آلودگی نفتی در دریا در اطراف سکوی نفتی فروزان شده است.
مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی ‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌‍ زیست از آغاز پایش منابع بالقوه آلاینده ‌ها با منشاء خشکی و دریا در بنادر، سکوها و تاسیسات نفتی ساحلی و فراساحلی در شمال و جنوب کشور خبر داد.