۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰: ۰۸: ۰۲
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
با تقسیم ۸۰ درصد از سود در مجمع عادی عمومی سالیانه:
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عادی عمومی سالیانه خود به ازای هر سهم، ۲۳۳۰ ریال بین سهامداران حقوقی و حقیقی سود تقسیم کرد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تصویب انجام بانکرینگ در برنامه هفتم توسعه به دلایل عدم تحقق این مهم در برنامه‌ های قبلی اشاره کرد و گفت: از آنجا که در برنامه ‌های قبلی در رابطه با بانکرینگ صرفا کلی ‌گویی شده بود در برنامه هفتم وظایف تمامی دستگاه ‌ها برای انجام این کار به طور دقیق مشخص شد.
مطابق با قوانین سازمان بین‌المللی دریانوردی از سال ۲۰۲۰ استفاده از نفت کوره با گوگرد کمتر از ۰.۵ درصد یا گازوئیل با گوگرد کمتر از ۰.۱ درصد در کشتی‌ها اجباری شد. در حال حاضر تناژ تولیدی داخل نفت کوره کم گوگرد، پایین و قیمت تحویل آن بالا است. هیچ ضمانتی برای تحویل نفت کوره و گازوئیل وجود ندارد و سبد سوخت بانکرینگ به دلیل عدم مجوز برای اختلاط سوخت نیز متنوع نیست.
کنسرسیوم مدیریت لجستیک ایرانیان با حضور هیئت موسس و سرمایه گذاران با سرمایه اولیه ۳۴۵ میلیارد ریال تشکیل شد.
دبیر انجمن صنعت بانکرینگ ایران با تاکید بر ضرورت احیای شیوه ‌نامه‌ خدمات سوخت ‌رسانی به کشتی ‌ها، گفت: شیوه‌ نامه اجرا نمی ‌شود و باید احیا شود، زیرا شرکت‌ های بانکرینگ هزینه‌ های بسیار زیادتری نسبت به شرکت ‌های صادر‌کننده متحمل می ‌شوند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه آمار و ارقام‌ها وضعیت نامناسب صنعت بانکرینگ را نشان می‌دهند، گفت: اگرچه بانکرینگ در قوانین بالادستی مورد تاکید قرار گرفته اما به فرهنگ تبدیل نشده و کسی دغدغه آن را ندارد.
اینفوگرافی دستاوردهای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از تولید و ساخت داخل توسط این شرکت منتشر شد.
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: براساس مذاکراتی که با طرف‌ های قطری انجام شد ۵ فروند شناور در ایام جام جهانی در قطر از مبدا جزیره کیش به بندر حمد، مسافران را جا به جا می کند.
مدیر بندر بانکرینگ کشور گفت: برای اجرای بزرگترین طرح سوخت رسانی کشتیرانی بانکرینگ تاکنون یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه صادرات نفت کشور با وجود افزایش شدت تحریم‌ها 40 درصد افزایش یافت است، گفت: صادرات نفت زنجیره بلندی از اکتشاف، توسعه، تولید، انتقال و حمل و‌ نقل است که برادران عزیز ما در شرکت ملی نفتکش ایران سهم بسزایی در خلق این حماسه دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از عملکرد دکتر حسین شیوا مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، از جهش جدی این شرکت در زمینه حمل نفت و فرآورده‌های نفتی صادراتی کشور در این دوره جدید مدیریتی خبر داد.
امروزه فعالیت بانکرینگ به یک صنعت تبدیل شده است و متخصصان آن را به یک پمپ‌بنزین بزرگ در جوار یک هایپرمارکت دریایی تشبیه می‌کنند.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران گفت: علی‌رغم ابلاغ رسمی و اعلام عمومی وزیر محترم بهداشت در خصوص اولویت واکسیناسیون شاغلان حمل و نقل دریایی در پنجم مرداد، متاسفانه پس از یک هفته هنوز حتی یک دریانورد هم واکسینه نشده است.
عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: امروز بزرگترین مشکل زیرساختی کریدور شمال و جنوب فرسودگی ناوگان دریایی است.