تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۲۱
تعداد بازدید: ۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
مدیر فراساحل شرکت مهندسی و تاسیسات دریایی ایران: در زمینه ارائه خدمات نقشه برداری زیرسطحی و تعیین موقعیت سطحی، زیرسطحی و خدمات زیرسطحی با استفاده از ربات های زیرسطحی (ROV) به خودكفائی كامل رسیده ایم، در زمینه ساخت ربات های زیرسطحی (ROV) – طراحی، ساخت و مونتاز به صورت كامل صورت گرفته است.
به گزارش مارین نیوز، مهدی فراهانی خواه، مدیر فراساحل شرکت مهندسی و تاسیسات دریایی ایران گفت: کشورمان در بخش دانش فنی و مهندسی، مدیریت و اجرای پروژه های فراساحلی شامل لوله‌گذاری دریایی، نصب سازه های سنگین چند هزار تنی و نصب زیر سطح دریا (تعمیر خطوط لوله و عملیات های زیر آبی) از ابتدای طراحی تا انتهای بهره برداری دارای توانمندی در سطح بالاست.
وی افزود: واحد فراساحل شركت تاسیسات دریایی با در اختیار داشتن بخش های مختلف اجرایی عملیات دریا و ناوگان دریایی و تجهیزات كامل، تنها شركتی است كه ظرفیت داخلی اجرای انواع عملیات ها را دارد؛ این شركت نه تنها در اجرای طرح های فراساحلی، ایران را خودكفا كرده است، بلكه با انجام پروژه های فراساحلی برون مرزی، خدمات فنی مهندسی و عملیات دریایی خود را به برخی كشورهای منطقه و همسایگان صادر کرده است.
فراهانی ادامه داد: سطح فنی و مهندسی و توان مدیریتی شركت تاسیسات دریایی به اندازه ای پیشرفت کرده است كه در برخی از مناقصات بین المللی پیشنهاد فنی شركت تاسیسات دریایی امتیاز بالایی را در جداول ارزیابی فنی شركت ها كسب می کند كه این به معنی حضور کارکنان با تجربه و بادانش در سطح استاندارد های بین المللی در واحد فراساحل شركت تاسیسات دریایی است.
مدیر فراساحل شرکت مهندسی و تاسیسات دریایی ایران گفت: در بخش شناورها و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای عملیات‌های دریایی نصب سنگین، لوله‌گذاری و زیر سطح دریا به سطوح بالای خودكفا رسیده ایم و متخصصان با تجربه كشور برای انجام عملیات لوله‌گذاری به طور انحصاری در بخش نصب و لوله‌گذاری واحد فراساحل تاسیسات دریایی حضور دارند و بیش از ۵۰۰۰ كیلومتر لوله‌گذاری انجام شده در خلیج فارس و نصب بیش از ۱۰۰ سازه دریایی توسط این گروه متخصص و با تجربه انجام و مدیریت شده و می توان ادعا کرد كه در بخش نصب انواع سازه ها و لوله‌گذاری، كار با افتخار ایرانی شده است.
وی ادامه داد: استفاده از ناوگان ملكی به روز نظیر شناورهای DP در نصب سنگین، لوله‌گذاری، غواصی و غیره در پروژه های داخلی و خارجی نشان از مدیریت به روز، آموزش پرسنل بومی، به روز رسانی تجهیزات دارد و می تواند نسبت به نگاهداشت ایران و به تناسب شركت تاسیسات دریایی در منطقه به عنوان شركت توانمند در زمینه ناوگان فراساحلی كمكی شایان کند. همچنین شركت تاسیسات دریایی با در اختیار داشتن طیف متنوعی از شناور ها بر اساس حداقل نیازمندی های شركت های تابع وزارت نفت، موجب شده است كه عملا در حوزه خدمات عمومی نیز در سنوات كنونی به خودكفایی بزرگی در این حوزه دست یابیم.
وی افزود: در زمینه ارائه خدمات نقشه برداری زیرسطحی و تعیین موقعیت سطحی، زیرسطحی و خدمات زیرسطحی با استفاده از ربات های زیرسطحی (ROV) به خودكفائی كامل رسیده ایم، در زمینه ساخت ربات های زیرسطحی (ROV) – طراحی، ساخت و مونتاز به صورت كامل صورت گرفته است و فقط بخش اندکی از خارج از كشور تامین می‌شود، همچنین بخش عملیات غواصی با استفاده از سیستم هوا و گاز مخلوط نیز كاملا ایرانی شده است و در بخش عملیات غواصی با سیستم اشباع در حال خود كفایی هستیم. به هر حال در این مرحله متخصصان ایرانی مسیر را انتخاب و دانش ان را کسب کرده اند و با تیکه بر توان داخلی و شرکت های دانش بنیان امور را پیش خواهیم برد.
وی در خصوص آخرین وضعیت طرح های دردست اجرا این شرکت تصریح کرد: پروژه خط لوله ابوذر در مراحل پایانی و نصب اسپول است، پروژه خط لوله ایلام- ابوذر در مرحله انجام مساحی ژئوفیزیك قرار دارد، پروژه خط لوله، نصب جكت و سكو، كابل گذاری، نصب آندهای جكت رسالت در دست اقدام است.
وی افزود: پروژه لوله‌گذاری كیش- عسلویه نقشه برداری بخش دریایی به صورت كامل انجام شده، نقشه برداری بخش زمینی در دست اجرا بوده و نقشه برداری بخش كم عمق سمت عسلویه نیز طی هفته آتی آغاز می‌شود.
فراهانی گفت: پروژه نصب سكوی بلال که در مراحل مقدماتی و مساحی ژئوفیزیك است. همچنین، پروژه جاسك نصب SPM شماره ۲ و ۳ و اسپول‌ها در دست اقدام بوده و بكفیلینگ خطوط لوله ها هم در مرحله نهایی سازی نقشه ها، انتخاب روش اجرایی و برآورد قیمت است.
وی ادامه داد: پروژه فازهای ۱۹ و ۱۶ نصب باقیمانده آندها و كیسه‌ های سیمانی در دست اقدام بوده و بكفیلینگ خط لوله جدید فاز۱۶ برنامه ریزی شده است و پروژه خطوط لوله فاز ۱۱ و ۱۶ برای انجام As-Built Survey برنامه ریزی شده است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: