تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۱۹
تعداد بازدید: ۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: اقتصاد دریا یک بازار بزرگ در ایران است اما در حوزه تجارت الکترونیک کمترین سهم را دارد و تا کنون فعال نشده است.
به گزارش مارین نیوز، امین کلاهدوزان در نشست هم اندیشی برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریا محور با موضوع تجارت الکترونیک دریایی؛ افزود: حجم بازار تجارت دریایی از حجم کل تجارت الکترونیک کشور بزرگتر است، فعالان این بازار چندان به حوزه تجارت الکترونیک ورود نکرده اند و لازم است طرح های پیشران برای ارئه خدمات الکترونیکی در این بازار اجرا شوند.


وی ادامه داد: ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۱ به میزان یک‌هزار و 800 همت بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرده است. همچنین گردش مالی تجارت الکترونیکی ایران تا پایان امسال به حدود 3 هزار همت می رسد یعنی رشدی 70 درصدی خواهیم داشت.
کلاهدوزان با اشاره به ناکافی بودن رشد فعلی تجارت الکترونیکی کشور، گفت: ما برنامه ای متناسب با برنامه توسعه هفتم تعریف کرده ایم که یکی از اصلی ترین موضوعات آن، توسعه بازارهای جدید است که در تجارت اکترونیک، تا کنون خاموش مانده اند. بازار اقتصاد دریا جزو همین بازارهایی است که کاملا خاموش بوده و از ظرفیت های آن در تجارت الکترونیک استفاده نشده است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی عنوان کرد: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، برای بخش خصوصی پروژه طراحی نمی کند بلکه تسهیل گری می کند. دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی فرصت مناسبی مهیا کرده تا فعالان حوزه اقتصاد دریا بتوانند طرح های پیشران خود را در کارگروه های تخصصی مطرح کنند و ما هم در حیطه فعالیت خود، بستر اجرای طرح ها را فراهم می کنیم.
در ادامه، جاوید عربشاهی، رئیس کارگروه تجارت الکترونیکی و کسب‌‌و‌کارهای دیجیتالی گفت که ساختار شورای عالی صنایع دریایی بالاترین سمت رئیس جمهور است. حجم بازار اقتصاد دریا در سال ۲۰۲۱، ۱۶۴۰ میلیارد دلار است. حمل و نقل دریایی ۳۱ درصد، صنایع دریایی ۳۷ درصد، شیلات و آبزی‌پروری ۱۹ درصد، گردشگری دریایی ۴ درصد و خدمات بندری ۹ درصد است.
در این جلسه شرکت ‌های مهفا مارین، ایرانسل، دیجی‌کالا، سفر مارکت و ... طرح‌ های پیشنهادی‌ شان را ارائه کردند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: