تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۰۸
تعداد بازدید: ۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در صورتیکه توسعه دریامحور به اجرا نرسد، سایر برنامه‌ ها هم اجرایی نمی ‌شود و اقتصاد دریامحور لازمه رشد کشور است.
به گزارش مارین نیوز، علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در همایش اقتصاد دریامحور با بیان اینکه ایران یک کشور منطقه‌ای است و همه لوازم برای توسعه در برنامه چشم انداز تعریف شده‌ است،  گفت: بخشی از این برنامه و سیاست‌ها سامان یافته اما از بخشی از آن عقب ماندیم که این عقب ماندگی‌ها در حوزه اقتصاد است.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در اقتصاد، موضوع اقتصاد دریامحور است و در همه دنیا کشورهای بزرگ و صاحب تولید در کنار دریا واقع شده‌ است. اخیرا در نمایشگاه دهم بهمن ماه که با حضور رهبری برگزار شد به اهمیت توسعه دریا محور تاکید شد.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه  برای ارتباط با دریای مدیترانه باید از طریق عراق، لبنان و سوریه ورود کنیم که این کشورها از همسایگان استراتژیک هستند و دسترس قرار دادن امکانات ایران برای کل منطقه است گفت: برای رسیدن به دریای سیاه به ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان نیاز داریم. از عمان و یمن هم به دریای عمان می‌رسیم از این رو این ارتباط کلیدی و استراتژیک است. 
آقامحمدی تاکید کرد: وقتی درباره ارتباط با هند، روسیه و سایر کشورها صحبت می‌کنیم، توسعه منطقه اجتناب ناپذیر است و اگر توسعه نباشد منطقه ناامن می‌شود و غرب هم به همین دلیل به دنبال کشیده شدن تنش در منطقه است.
وی گفت: همکاری‌های ایران و قطر در حوزه گاز مشخص است از این رو روابط بین ایران و قطر اهمیت دارد و باید از تنش دور باشد.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه وقتی از اقتصاد دریامحور حرف می‌زنیم از یک نقشه کلان و بزرگ می‌گوییم، ادامه داد: اگر توسعه دریامحور به اجرا نرسد، سایر برنامه‌های توسعه به اجرا نمی‌رسد و اقتصاد دریا محور لازمه رشد و توسعه منطقه است.
این مقام مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: سیاست گذاری یکپارچه امور دریایی، تقسیم کار ملی و مدیریت چابک کارآمد قطعاً باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد البته با محوریت و حضور بخش خصوصی شکل خواهد گرفت.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: