تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۴۶۲
تعداد بازدید: ۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی گفت: ارتباط میان دانشگاه و صنعت یک ضرورت است.
به گزارش مارین نیوز، افتتاحیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی(MTS)، از صبح روز یکشنبه 5 شهریور 1402 با حضور با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولین دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، انجمن مهندسی دریایی ایران، موسسه رده بندی آسیا، موسسه رده بندی ایرانیان، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و مدیرعامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و امروز هم ادامه دارد. 

دکتر فریبز مسعودی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از حامیان معنوی این رویداد گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی سعی کرده در راستای رسالت پارک های علم و فناوری کشور، اتصالی بین علم و دانشگاه و تجربه و صنعت با حمایت دولت باشد.
وی افزود: در خصوص اهمیت برگزاری دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی و اهمیتی که برای پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی دارد باید گفت که این رویداد توسط بخش خصوصی برگزار شده است، و برخلاف رویدادهای گذشته که توسط پژوهشکده های دانشگاه برگزار شده بود، که این خبر و دستاورد بسیار خوبی است.
دکتر مسعودی در باب لزوم ارتباط دانشگاه و صنعت بیان داشت: با نگاهی به دانشگاه ها و صنایع کشور ما که در 60سال پیش شکل گرفتند باید گفت که بیشتر این رشته ها توسط اساتید ایرانی که در دانشگاه های کشور راه اندازی شده اند. و با نگاهی به امروز باید گفت که چرا دیگر ارتباطی بین دانشگاه و صنعت دیده نمی شود. امروز پارک های علم و فناوری برای ایجاد اتصال بین آکادمی، دولت و بخش خصوصی ایجاد شده و خوشبختانه نقش خودشان را روز به روز بهتر ایفا می کنند.
وی در ادامه گفت: ما امروز شاهد اجتماعی حاصل از تفکر، علم، صنعت و فناوری هستیم و امیدواریم این روند درآینده نه چندان دور با سرعت بیشتری همراه باشد.
دکتر فریبرز مسعودی توقع ما از کشورمان با توجه به پیشینه ای که دارد، به همراه ضریب هوشی منابع انسانی زبده و مستعد بیشتر از جایگاه فعلی می باشد، و لازمه تحقق آن این است که دولتمردان همت بیشتری داشته باشند ولی تلاش های  بخش خصوصی خوشبختانه در این زمینه بویژه هلدینگ سیراف  که شامل بخش های آکادمیک و صنعتی است قابل تقدیر و باعث افتخار ما در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است و در نهایت چنین رویدادی با موضوعات تجاری سازی فناوری های دریایی با زحمات و سختی های فراوان برگزار شده است.
ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با ابراز خرسندی از همکاری با آکادمی دریایی سیراف گفت: بسیار مایه خوشحالی است که می بینیم افرادی در جامعه داریم که برای صنعت دریایی سی سال تجربه دارند و لحاظ آکادمیک هم سابقه بالایی دارند و ماباید از آنها استفاد کنیم./





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: