تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۹۷
تعداد بازدید: ۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:بهمن ماه امسال و همزمان با ایام دهه فجر خط کشتیرانی مسافری بین بندر چابهار و عمان راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:بهمن ماه امسال و همزمان با ایام دهه فجر خط کشتیرانی مسافری بین بندر چابهار و عمان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش مارین نیوز، منطقه سیستان و بلوچستان، سیاوش رضوانی افزود:راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بندر چابهار و عمان همواره به عنوان یکی ازموارد مهم در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان قرار داشته است چرا که با وجود اسکله و ترمینال مسافری در بندر چابهار، پتانسیل راه اندازی چنین خط دریایی در سالهای اخیر وجود داشته است.

وی بیان کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح این خط کشتیرانی در مسیر بندر چابهار- عمان خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، شناور در نظر گرفته شده برای تردد در این مسیر متعلق به کشور عمان است.

وی گفت: شناورهای مسافری که هم اکنون در آبهای خلیج فارس تردد می کنند از قابلیت لازم برای تردد در آبهای عمان برخوردار نیستند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خاطرنشان کرد: بسته به نیاز مسافران تعداد شناورهایی که قرار است در این مسیر تردد کنند افزایش می یابد ولی در ابتدای فعالیت این خط قرار است یک فروند شناور فعالیت کند.

به گفته رضوانی، مدت زمان سفر دریایی از بندر چابهار به عمان بسته به شرایط آب و هوایی و سرعت کشتی متغیر است اما به طور میانگین این سفر 12 ساعت به طول خواهد انجامید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون تردد زیادی بین چابهار و کشور عمان صورت می گیرد، خاطرنشان ساخت: این تردد در حال حاضر از طریق خط پروازی که یک بار در هفته در مسیر چابهار عمان فعالیت دارد، انجام می شود.

وی بیان کرد: ممکن است شرایطی فراهم شود تا این شناور در مسیر بندر چابهار به سایر بنادر داخلی کشور شامل استانهای هرمزگان، بوشهر و حتی جزایری چون کیش و قشم از مقصد چابهار خدمات رسانی کند.

رضوانی گفت: تحقق این امر مهم بستگی کامل به تقاضای مسافران از این شناور و میزان استقبال آنها از سفرهای دریایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: راه اندازی خط مسافری دریایی در مسیر بندر چابهار عمان بدون شک نقش بسیار موثری در راستای اشاعه فرهنگ سفرهای دریایی در کشور خواهد داشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان اظهار کرد: علاوه بر بومیان چابهار و عمان که از این خط استفاده خواهند کرد انتظار داریم این خط دریایی مورد استقبال گردشگران نیز واقع شود.

رضوانی افزود: همواره گردشگران برای سفرهای دریایی علاقه زیادی داشته اند و تجار بیشتر از خطوط هوایی برای سفرهای خود استفاده می کنند.

منبع : ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: