تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۴۲
تعداد بازدید: ۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
نتایج یک تحقیق جدید نشان می ‌دهد که فرونشست زمین می ‌تواند منجر به تشدید اثر افزایش سطح آب و در نتیجه غرق شدن شهرهای ساحلی شود.
به گزارش مارین نیوز، فرونشست  و افزایش سطح دریاها و اقیانوس‌ها هر دو از بحران‌هایی هستند که به طور ویژه شهرهای ساحلی را تهدید می‌کنند و اکنون نتیجه یک تحقیق جدید حاکی از این است که فرونشست زمین می‌تواند منجر به تشدید اثر افزایش سطح آب و در نتیجه غرق شدن شهرهای ساحلی شود!
دانشمندان دانشگاه رود آیلند هستیم با استفاده از داده‌های سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده تحقیقی را درباره فرونشست در شهرهای ساحلی انجام دادند و با استفاده از تصاویر راداری از سطح زمین که از ماهواره به دست آمده بود، نرخ فرونشست را در 99 شهر ساحلی در سراسر جهان اندازه‌گیری کردند.
نتایج این تحقیق نشان داد که شهرهای ساحلی درگیر با فرونشست زودتر از سایر شهرهای ساحلی به زیر آب خواهند رفت. دانشمندان می‌گویند، شهرهای جنوب، جنوب شرق و شرق آسیا شاهد سریع‌ترین نرخ فرونشست هستند. به عنوان مثال، جاکارتا پایتخت اندونزی و تایپه که به دلیل استخراج آب‌های زیرزمینی با نرخ نگران‌کننده‌ای از فرونشست روبه‌رو هستند، احتمالاً زودتر از سایر شهرها غرق خواهند شد.
این تحقیق شهر نیویورک را نیز که  بین 1 تا 4 میلی‌متر در سال فرونشست دارد در معرض خطر می‌داند چرا که پیش‌بینی در این شهر تا سال 2050 سطح دریا بین 8 تا 30 اینچ افزایش می‌یابد. سایر شهرهای ایالات متحده، به‌ویژه در خلیج مکزیک، از جمله هیوستون و نیواورلئان نیز با فرونشست مواجه هستند که این خطر برای آنها نیز وجود دارد.






منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: