تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۹۴
تعداد بازدید: ۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
سفیر چین در کابل گفت که این کشور بر اجرایی شدن پروژه‌های زیربنایی خود در افغانستان، همچون استخراج مس عینک لوگر و نفت حوزه آمو دریا متعهد است.

سفیر چین در کابل گفت که این کشور بر اجرایی شدن پروژه‌های زیربنایی خود در افغانستان، همچون استخراج مس عینک لوگر و نفت حوزه آمو دریا متعهد است.

به گزارش مارین نیوز، وزارت معادن و پترولیم با انتشار خبرنامه‌ای نوشت که «داوود شاه صبا» وزیر معادن و پترولیم، امروز (۴ قوس) در دفتر کار خود با «یو جین» سفیر جدید چین در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، داوود شاه صبا، ضمن قدردانی از حمایت‌های مردم چین از حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان، خواهان تسریع فعالیت سرمایه‌گذاران چینی در سکتور معادن افغانستان شد.
وزیر معادن بر ضرورت بازبینی برنامه‌های کاری دو شرکت چینی، در بخش معدن مس عینک لوگر و استخراج نفت حوزه آمو دریا در شمال کشور و بر مدیریت هرچه بهتر این پروژه‌ها در افغانستان تأکید کرد.
در خبرنامه وزارت معادن آمده است که سفیر چین در مورد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ چین در پروژهٔ مس‌ عینک لوگر توسط کمپنی چینی (MJAM) و استخراج نفت حوزه آمو دریا در شمال افغانستان توسط کمپنی دیگر چینی (CNPCIW) صحبت کرد و گفت که تلاش بر این است تا هر چه زودتر این پروژه‌ها عملی شوند.
«یو جین» از تلاش‌های سفارت چین در کابل، برای پیگیری این پروژه خبر داد و گفت که از هیچ گونه تلاشی برای بهبود امور سرمایه‌گذاری چین در افغانستان دریغ نخواهد کرد.
قرارداد پروژه معدن مس عینک که از بزرگ‌ترین معادن کشور می‌باشد در سال ۱۳۸۷ با یک شرکت چینی امضا شد.
این شرکت تعهد کرده بود که ۲ میلیارد دالر در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
دولت افغانستان پیش بینی کرده است که با آغاز این پروژه، ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دالر در سال درآمد داشته باشد.

منبع : پیام آفتاب


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: