تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۸۰
تعداد بازدید: ۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
یعقوب نژاد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت : حضور هنرمندان زن در حوزه فرهنگ و هنر اصیل این استان درمعرفی صنایع دستی و دریایی بسیار چشمگیر و موثر است.

یعقوب نژاد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت : حضور هنرمندان زن در حوزه فرهنگ و هنر اصیل این استان درمعرفی صنایع دستی و دریایی بسیار چشمگیر و موثر است.

به گزارش مارین نیوز، یعقوب نژاد افزود : زنان هرمزگانی با حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی همیشه نشان دادند به خوبی از توانمندی ها و ظرفیت های قابل توجه ای برخوردارند و می توانند در این عرصه بسیار موثر باشند .

آریانا ریس دانشکده فنی حرفه ای دختران فاطمیه بندرعباس که متولی برگزاری نمایشگاه دستاورده های زنان هرمزگانی در خانه ملت مجلس شورای اسلامی بود گفت : این نمایشگاه در یک نگاه دستاورد های زنان هرمزگانی در بخش های صنایع دستی , حصیری ، صنایع دریایی ، صدف کاری و تابلو های طراحی شده با خاک های رنگی جزیره هرمز بوده است که بخاطر قابلیت های بالای توانمندی زنان هرمزگانی مورد ستقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت .

در این راستا یکی از نمایندگان مجلس در ارتباط با نمایشگاه دستاوردهای زنان هرمزگانی که در مجلس شورای اسلامی برگزارشد گفت : صنایع دستی و صنایع دریای نقطه قوت زنان هرمزگانی در تلفیق هنر سنتی اسلامی و مدرنیته بوده است که در ابعاد مختلف آن بسیار گسترش یافته است .

وی با اشاره به تابلو های فرش خاکی جزیره هرمزخاطر نشان کرد : این تنوع و نوآوری که در طراحی بومی سنتی از نقشها و رنگ های تشکیل شده در طراحی آن بکار برده شده است در دیرباز وجودداشته و این نشان از قدمت تاریخ هنر در این منطقه بوده است .

قابل ذکر است این نمایشگاه که درخانه ملت مجلس شورا ی اسلامی تهران برگزارشد مورد توجه و تقدیر ابوترابی نائب ریس مجلس شورای اسلامی و و قشقایی معاون وزارت امور خارجه و مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی تهران و نمایندگان خانه ملت قرارگرفت .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: