تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۷۶
تعداد بازدید: ۱۶۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
مدیرعملیات شرکت دریا تدبیر کیش به توان فنی و تخصصی نیروهای داخلی در حوزه‌ی صنایع دریایی به ویژه صنعت جابجایی دکل‌های نفتی در دوران پسا تحریم تاکید کرد.

مدیرعملیات شرکت دریا تدبیر کیش به توان فنی و تخصصی نیروهای داخلی در حوزه‌ی صنایع دریایی به ویژه صنعت جابجایی دکل‌های نفتی در دوران پسا تحریم تاکید کرد.

به گزارش مارین نیوز کاپیتان محمودرضا پاکزاد با اشاره به اینکه ما در زمینه‌ی دانش حمل و نقل دکل‌های دریایی با همه‌ی پیچیدگی هایش از لحاظ دانش فنی و مهندسی به خودکفایی رسیده‌ایم، در حالیکه پیش از آغاز تحریم‌ها این کار توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد گفت: درست است که تحریم‌ها محدودیت ایجاد کرد اما تحت سخت‌ترین شرایط شرکت‌های داخلی با تکیه بر توانمندی‌های مهندسین و متخصصین کشور تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستند لبه‌ی تیز تحریم‌ها را کند کنند و در دوران پسا تحریم نیز باید با ادامه‌ی اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته بر روی دانش، توان و تخصص نیروهای داخلی تاکید کنیم و از سپردن کارها در این حوزه به شرکت‌های خارجی جلوگیری شود.

کاپیتان پاکزاد زمینه اصلی فعالیت شرکت دریا تدبیرگران کیش را انتقال و استقرار دکل های حفاری در خلیج فارس عنوان کرد و گفت: «انتقال و استقرار دکل های حفاری در مسافت های طولانی بصورت خشک(Dry Tow)، به کمک شناورهای حمل بار سنگین «Heavy Lift Carrier» و در مسافت های کوتاه بصورت یدک‌کشی(Wet Tow) با استفاده از شناورهای کشنده صورت می گیرد که برای این منظور شرکت دریا تدبیرگران کیش دارای 3 شناور کشنده و یک شناور حمل نفرات است.»

وی در ادامه از دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت دریا تدبیرگران کیش مدیریت پروژه‌های فراساحلی، نصب سنگین و لوله گذاری دریایی و همچنین مشاوره حقوقی در زمینه اجاره، خرید و فروش انواع شناورها و تجهیزات فراساحلی- دریایی نام برد.

وی با اشاره به اینکه کار در حوزه‌ی حمل و نقل دریایی معمولاً با مخاطراتی همراه است افزود: با لطف خدا در انجام پروژه‌های عمرانی دریایی در سال‌های اخیر با رعایت استانداردها و اخذ مجوزهای بین‌المللی بزرگ‌ترین پروژه‌های جابجایی را انجام داده‌ایم بدون آنکه کوچکترین حادثه‌ای رخ دهد.

کاپیتان پاکزاد در پاسخ به این سوال که چشم‌انداز صنایع دریایی در دوران پسا تحریم را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت:ما در دوران تحریم کار را با سخت‌ترین شرایط انجام دادیم و نگذاشتیم وقفه‌ای در گردش چرخ‌های این صنعت به وجود آید.

نباید همه‌ی کاستی‌ها را از ناحیه تحریم دید. بخش دریا بسیار گسترده است و منبع کار و درآمد و سرشار از ثروت؛ باید با آینده نگری و کار کارشناسی و برنامه‌ریزی عقلانی تنگناها را برطرف کنیم و نظر به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، اقتصاد دریا به عنوان یکی از محورهای توسعه دیده شده است، انتظار داریم در ارایه تسهیلات، مراکز مالی کشور به صنایع دریایی توجه ویژه کنند.

وی گفت:ما چهار سال سختی‌ها را تحمل کردیم و نگذاشتیم چرخ‌های صنعت در دریا متوقف شود. قطعا در دوران پساتحریم نیز با تصحیح و روان‌سازی قوانین می‌توانیم در رفع برخی موانع اجرایی، با انگیزه و تناسب بیشتری کارها را به پیش ببریم.

مدیر عملیات شرکت دریا تدبیرگران کیش دارای مدرک فرماندهی کشتی های اقیانوس پیما و دارای سال‌ها تجربه در عملیات دریایی و حمل نقل انواع شناورها می باشد. یکی از راه‌های استفاده‌ی بهینه از پتانسیل‌های دریا و سواحل را ارتقای فرهنگ دریا و اطلاع‌رسانی در این زمینه عنوان کرد و با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی کیش توسط انجمن مهندسی دریایی ایران اظهار امیدواری کرد؛ با ادامه این همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مسیر توسعه‌ی صنایع دریایی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دریا و سواحل برای صنایع مختلف دریایی از جمله نفت و گازی، توریسم، صنعت و تجارت و ... هموارتر شود. وی افزود: انتظار داریم در تدوین برنامه‌ی ششم توسعه به موضوع فرهنگ دریا و نقش آن در اقتصاد ملی به صورت ویژه نگاه شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
2
2
فقط بلدیم شعار بدهیم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
4
من نمی دانم چرا با وجود ثروتهای دریایی زیادی که در این مصاحب آقای کاپیتان بدان اشاره کرده و مطالب دیگری که مسئولان می گویند چرا ملت روز به روز فقیرتر و تنگ دستتر میشوند. آیا بهتر نیست برای توزیع ثروتهای کشور اعم از نفت و گاز و دریا و کوهستان و دشتهای حاصلخیز نیز گزارشی به مردم داده شود. خبرگزارهای دولتی هم همین حرفای شما را می زنند. اگر قرار است همه مانند هم بنویسند دیگر نیازی به این خبرگزاری نبود همان فارس و ایرنا و مهر کافی بود. من در حوزه دریا و ثروتهای سرشار آن سالها کار کردم. واقعا برنامه ای برای توسعه و اشتغال در اینجا ندارند اگر هم هست بسیار ابتدایی می باشد. بهتر نیست از قطر و امارات عربی یاد بگیریم چگونه از وجب به وجب سواحل و دریا استفاده می کنند...
موفق باشید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
3
امید اینکه در دوران جدید زحمات متخصصان داخای به ثمر بنشید و شاهد شکوفایی صنایع کشور باشیم.
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
1
در یا و دیپلماسی که با هم جمع شوند میشه امیدوار بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
همه به فکر خویشند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: