کد خبر: ۳۶۲۴۸
تعداد بازدید: ۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

برگزاری اولین رویداد ایده ها و استارت آپ های شیلاتی

اولین رویداد ایده ها و استارت آپ های شیلاتی استان بوشهر توسط پژوهشکده میگوی کشور و با حمایت گروه توسعه فناوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بوشهر برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، اولین رویداد ایده ها و استارت آپ های شیلاتی استان بوشهر توسط پژوهشکده میگوی کشور با همکاری خوشه صنعتی فرآوری آبزیان بوشهر، پارک علم و فناوری خلیج فارس و حمایت گروه توسعه فناوری های دریایی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آبان ماه شروع و در اسفند 1397  به پایان رسید. 


خسرو آئین جمشید دبیر علمی رویداد استارتاپی شیلات گفت: این رویداد در دو بخش ایده های نوآورانه و طرح های استارت آپی برگزار شد که جامعه هدف رویداد، عموم افراد جامعه بويژه؛ دانش آموزان، دانشجویان، دبیران، استاتید، فعالان صنعت صيد و آبزي‌پروري شیلاتی و کلیه اندیشمندان آزاد بود.
معاون پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به ساختار برگزاری رویداد تصریح کرد: پیش رویداد اول در قالب ایده شو در تاریخ 27 دی در مرکز رشد علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد و هر ایده پرداز در مدت زمان 3 دقیقه به ارائه ایده خود پرداختند که  اعضای کمیته داوری پیش رویداد اول که از بین مراکز علمی-پژوهشی، بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی انتخاب شدند. در این مرحله از بین 47  ایده و طرح، 11 ایده به عنوان ایده برتر معرفی گردید.
آئین جمشید افزود: جهت تقویت ایده های برگزیده 3 کارگاه آموزشی با عنوان های تدوین برنامه کسب وکار، اصول تجاری سازی و بازاریابی، و ارائه حرفه ای ایده و محصول در روز های 3، 10 و 17 بهمن 1397 برای ایده پردازان برگزار شد. همچنین برای هر ایده، یک یا دو منتور تخصصی در نظر گرفته شد و جلسات شتابدهی ایده ها برگزار گردید.
دبیر علمی رویدا استارتاپی شیلات اشاره کرد: در پیش رویداد دوم که در تاریخ 28 بهمن 1397 در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار گردید، 11 ایده برگزیده و 9 طرح استارت آپی، هر کدام در مدت زمان 5 دقیقه به ارائه طرح خود پرداختند و داوری هر ایده یا طرح انجام گردید. 
وی افزود: در این رویداد با هماهنگی انجام شده، سرمایدگذاران بخش خصوصی نیز برای حمایت مالی از ایده پردازانی که تمایل به جذب سرمایه و تامین مالی داشته باشند، دعوت شدند.  نهایتا از بین 20 ایده و طرح، 3  ایده  و 3 طرح  بیشترین امتیاز را کسب کردند.
معاون پژوهشکده میگوی کشور گفت: در مرحله نهایی مراسم معرفی ایده ها و طرح های برتر، همزمان با چهارمین همایش ملی میگوی ایران و جشن شکرگزاری برداشت میگوی استان بوشهر در روز اول اسفند ماه 1397 با حضور  مقامات کشور و استانی، از جمله استاندار بوشهر، برگزار گردید و از 6  ایده و طرح برتر با اهدا لوح، تندیس رویداد و جایزه نقدی 25، 15 و 10 میلیون ریالی، تقدیر به عمل آمد.
آئین جمشید تاکید کرد: طرح های برتر از حمایت های مالی و معنوی پارک علم و فناوری خلیج فارس، شرکت شهرک های صنعتی و مرکز کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس برخوردار می شوند.

ارسال نظر