کد خبر: ۲۱۲۱۳
تعداد بازدید: ۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

ستاد اجرایی ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل برگزار شد

جلسه ستاد اجرایی ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل روز دوشنبه 31 فروردین ماه در سالن مولانای دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، دکتر سعید ظاهری دبیر همایش، به عنوان سخنران ابتدایی جلسه گفت: این ششمین دوره از همایش صنایع فراساحل است که توسط انجمن مهندسی دریایی ایران به همراه دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری ارگان های دریایی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری موفق پنج دوره قبلی این همایش، به تفاوت های دوره ششم اشاره کرد و گفت: در این دوره به محورهای همایش غنا بخشیده ایم و فناوری نفت و گاز و انرژی های تجدیدپذیر دریایی را نیز به این محورها اضافه کرده ایم.

وی افزود: همچنین این دوره از همایش به صورت بین المللی برگزار می شود و افرادی از انگلستان و هلند جهت ارائه کارگاه و سخنرانی در این همایش حضور خواهند داشت.

در ادامه مسئولین کمیته های علمی، اطلاع رسانی و اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده در این کمیته ها ارائه کردند.

مهندس علی شیخ بهایی مسئول کمیته اطلاع رسانی همایش گفت: از روز اول شکل گیری دبیرخانه همایش، این کمیته فعالیت های خود را به صورت منظم آغاز کرد و در مرحله اول اقدام به طراحی و چاپ پوستر، بروشور و استند نمود.

وی افزود: پوستر برای کلیه دانشگاه ها و تمام شرکت های فعال در حوزه های دریایی و فراساحل ارسال شد. همچنین ارسال ایمیل و پیامک برای مدیران بخش های صنعتی، کارشناسان این بخش و استید دانشگاه و پژوهشگران این صنعت به صورت منظم ارسال شد. او ادامه داد: در پی هماهنگی های انجام شده با سازمان صدا و سیما، اطلاع رسانی همایش به صورت زیرنویس اخبار علمی شبکه 4 سیما انجام شد و در حال رایزنی با شبکه های جام جم و آموزش، جهت پوشش خبری این همایش هستیم.

وی همچنین از برگزاری نشست خبری همایش در آینده نزدیک خبر داد.

خانم مهندس حاتمی نیز به نمایندگی از کمیته علمی همایش گفت: در نهایت 180 مقاله در وبسایت رسمی همایش بارگذاری شد که همه این مقالات داوری شده اند و نیمی از آنها جمع بندی شده است.

او گفت: بیست مقاله در چهار جلسه در طی دو روز همایش به صورت شفاهی ارائه خواهد شد و همچنین برای نخستین بار در این همایش مسابقه دانشجویی از طرف کمیته علمی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، مهندس اکبر فلاحتی مسئول کمیته اجرایی گفت: اقدامات اجرایی همایش از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و در این راستا دعوت نامه هایی برای مسئولین و مدیران ارشد صنایع دریایی و فراساحل ارسال شده است.

وی همچنین به استقبال مناسب از نمایشگاه جانبی این همایش اشاره کرد و گفت: تاکنون 12 شرکت برای ارائه دستاوردهای خود در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند و تنها 2 یا 3 غرفه دیگر باقی مانده است.

مهندس فلاحتی درباره مهلت ثبت نام در همایش نیز گفت: آخرین مهلت ثبت نام پایان فروردین ماه اعلام شده بود که با توجه به تجربه سالیان گذشته که در روزهای پایانی منتهی به همایش درخواست برای ثبت نام افزایش می یابد این مهلت تمدید شد.

بعد از ارائه این گزارشها، دکتر مظاهری از دعوت از مسئولین رده بالای کشور جهت سخنرانی در مراسم افتتاحیه همایش خبر داد و گفت: دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، مهندس بیژن زنگنه وزیر محترم نفت، دکتر سورنا ستاری معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و دکتر فتوحی ریاست محترم دانشگاه شریف از جمله افراد دعوت شده هستند.

وی همچنین به برگزاری میزگرد تخصصی با موضوع وضعیت صنایع فراساحل و فرصت های پیش رو در این صنعت با توجه به وقابع بین المللی اشاره کرد و از حضور مدیران و کارشناسان ارشد صنایع فراساحل در این میزگرد خبر داد.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از نفت و گاز پارس، شرکت ملی نفتکش، دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی، تاسیسات دریایی، دانشگاه صنعت نفت، مرکز همکاریهای فناوری ریاست جمهوری، توسعه سازه های دریایی تسدید، هلدینگ تجاری سازمان صنایع دریایی، صندوق توسعه صنایع دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواشناسی کشور مرکز علوم جوی و اقیانوسی، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی، شرکت ملی حفاری ایران، دانشگاه تبریز، موسسه رده بندی ایرانیان و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند.

ارسال نظر