کد خبر: ۱۰۴۱۸
تعداد بازدید: ۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

تأكید سیاری بر با راه‌اندازی بندر چابهار و كریدور شمال - جنوب

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأكید بر راه‌اندازی بندر چابهار و كریدور شمال - جنوب از دولتمردان خواست تا با تلاشی مجدانه عملیات احداث این تأسیسات بندری و ترانزیتی را به پیش برند.

به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در دیدار با معاون صدای سازمان صداوسیما ضمن تقدیر از زحمات كاركنان حوزه صدای جمهوری اسلامی ایران، درباره انعكاس اقدامات انجام شده این نیرو و فرهنگ‌سازی در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری گفت: تدابیر و فرمایش‌های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر پیرامون مبحث دریا، مسیر ترقی آینده كشور را به خوبی روشن كرده است و در صورت اهتمام هرچه بیشتر دولتمردان شاهد رشد چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به تأكیدات فرمانده كل قوا در خصوص اهمیت به سواحل جنوب شرق كشور یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «این ساحل عظیم و طولانی بسیار حساس كه ما در دریای عمان داریم در واقع یك گنج است و باید این را اعتراف كنیم كه این را كشف نكرده بودیم. دریای عمان، ساحل دریای عمان و حضور در دریای عمان یك گنج است، یك ذخیره است» كه این بیانگر اهمیت فوق‌العاده این سواحل در پیشرفت كشور است.

سیاری با بیان اینكه «بنادر كشور به خصوص بنادر جنوبی با مشكل آبراه ورودی مواجهند»، گفت: با راه‌اندازی بندر چابهار و كریدور شمال - جنوب كه موجب دسترسی به آب‌های گرم جنوب كشور می‌شود، علاوه بر مرتفع شدن درصد زیادی از مشكلات بنادر تجاری، آبادانی بسیار وسیعی بویژه در شرق كشور خواهیم داشت. در چنین شرایطی كه بسیاری از كشورهای منطقه به دنبال بهره‌گیری از آب‌های گرم هستند؛ شایسته است كه مسؤولان كشور با تلاشی مجدانه عملیات احداث كریدور شمال - جنوب را به پیش برند.

فرمانده نیروی دریایی در پایان سخنان خود به گوشه‌ای از فرمایش‌های فرمانده  كل قوا مبنی بر حاشیه‌ای نبودن و در وسط میدان بودن نیروی دریایی اشاره كرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جنگ و صلح نمی‌شناسد و در همه اوقات حضور و فعالیت گسترده‌ای دارد.

محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سیما، نیز در این دیدار، نیروهای مسلح را در سال‌های پس از انقلاب منشأ خدمات و توفیقات ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: افتخارات ارزشمند نیروهای مسلح و خاطرات دلاورمردی‌ها، جانبازی‌ها و رشادت‌طلبی‌های این عزیزان هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینكه «نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار خوش درخشید»، خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر نیز شاهد خلق افتخارات چشمگیری از این نیروی ولایی بوده‌ایم كه نمونه آن كمك شایان به اقتصاد كشور با حضور در خلیج عدن و سواحل سومالی و مبارزه با پدیده شوم تروریسم دریایی، عبور از كانال سوئز و حضور مقتدرانه در دریای سرخ و دریای مدیترانه و همچنین حضور زیرسطحی نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ است.

صوفی، هدف از این دیدار را تقدیر از كاركنان نیروی دریایی ارتش بویژه فرمانده متعهد، متدین، مخلص و شجاع این نیرو برشمرد و ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم بعنوان بخش كوچكی از جامعه اسلامی و رسانه ملی قدردان این زحمات باشیم و رسالت خود را در انعكاس موفقیت‌ها و دستاوردهای نیروی دریایی به انجام برسانیم.

ارسال نظر