برگزیدگان دریایی در بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی
بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-جزیره قشم
هنوز کلیک می‌خورند!

گزارش جامع بیستمین همایش صنایع دریایی کیش انجمن مهندسی دریایی ایران
پربحث‌ترین اخبار
تبلیغات استخدام صنایع دریایی مارین نیوز
آخرین اخبار
کد خبر: 5145
تاریخ انتشار: آبان ۴, ۱۳۹۸

یک مقام مسئول اعلام کرد:

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: وزارت نفت برای تامین سوخت کم سولفور از منابع داخلی، برای ناوگان ملی قول های عملیاتی داده است.

به گزارش مارین نیوز، به نقل  از صدا و سیما، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امکان تامین سوخت کم سولفور کشتی ها از داخل کشور فراهم شده است، گفت: تامین منافع نظام اسلامی و همه ذی نفعان به همراه شفاف سازی حداکثری، از جمله اهداف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: با تلاش برای شفاف سازی، اصلاح ساختارهای اداری و مالی به منظور کنترل هر چه بیشتر هزینه ها و افزایش بهره وری در دستور کار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد؛ ضمن اینکه تامین منافع نظام جمهوری اسلامی و همه ذی نفعان به همراه شفاف سازی حداکثری و گزارشگری به موقع اقدامات از جمله اهداف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

مدرس خیابانی با اشاره به قانون الزامی شدن استفاده از سوخت کم سولفور که از دی ماه امسال و به دستور سازمان جهانی دریانوردی (IMO) برای تمام شناورها در جهان اجرایی می شود، تصریح کرد: اجرای این قانون چالش مهمی پیش روی ناوگان ملی ایجاد می کرد که در مذاکرات انجام شده با دستگاه های ذیربط و بویژه وزارت نفت، امیدواریم این نوع سوخت در موعد مقرر به دست ما برسد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این باره افزود: در این مذاکرات به مسئولان مربوطه گفته شد که هزینۀ سوخت وارداتی و مشکلاتی که تحریم می تواند در این زمینه ایجاد کند بسیار زیاد است، بنابراین باید سوخت ناوگان در داخل تامین شود.

به گفته مدرس خیابانی، وزارت نفت در زمینه تامین سوخت از داخل برای ناوگان ملی قول های عملیاتی داده است تا چالش سوخت کم سولفور مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افزایش ظرفیت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ۸۴ هزار TEU در سال قبل به ۱۴۴ هزار TEU در سال جاری گفت: برای بهره برداری از این ظرفیت بزرگ، نیازمند حمایت های دولت هستیم.

نایب رئیس هیات مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: اعمال تعرفه های حمایتی از سوی دستگاه های مسئول برای ناوگان ملی می تواند صاحبان کالا را برای استفاده از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ترغیب و تشویق کند.

وی تاکید کرد: مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر خود تکلیف می داند که برای تامین منافع ذی نفعان خُرد و کلان از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

انتهای پیام/.

سید یاسین حسنی ضیابری | مهر

بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-قشم
عضویت در کانال رسمی تلگرام مارین‌نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
تبلیغات و آگهی دریایی مارین نیوز

کشتیرانی:

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

عوامل افزایش نرخ کشتیرانی چیست؟

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

بحرانی که می‌توانست ایران را فلج کند چگونه دور شد؟

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

چالش نفت‌کوره کشور چگونه حل شد؟

صنایع دریایی پیشران اقتصاد مقاومتی و رونق تولید
عضویت در کانال رسمی مارین نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
عضویت حقیقی و حقوقی در انجمن مهندسی دریایی ایران
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز