بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-جزیره قشم
هنوز کلیک می‌خورند!

گزارش جامع بیستمین همایش صنایع دریایی کیش انجمن مهندسی دریایی ایران
پربحث‌ترین اخبار
تبلیغات استخدام صنایع دریایی مارین نیوز
آخرین اخبار
کد خبر: 4517
تاریخ انتشار: مهر ۷, ۱۳۹۸

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از «خودکفایی در تولید کانتینرهای ویژه حمل و نقل چند وجهی در ایران » خبر داد و تاکید کرد: با ابتکار عمل این سازمان و در پی هماهنگی با سازمان جهانی دریانوردی (IMO)، خط تولید کانتینرهای چند وجهی مخصوص “تجارت دریابرد”، برای رفع نیازهای داخلی و همچنین صادرات جهانی، در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش مارین‌نیوز، محمد علی حسن زاده با حضور در شبکه خبر و برنامه ” صبح با خبر”، با اشاره به اهمیت تولید و خودکفایی در ساخت انواع کانتینرهای حمل و نقل دریایی در کشور، تصریح کرد: با ساخت استاندارد کانتینرهای ویژه تجارت دریایی در ایران، وابستگی به خارج از بین می رود و از این پس با خروج خطوط کشتیرانی از بنادر کشور، با کمبود کانتینر برای جابه جایی بار مواجه نخواهیم شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه امروزه از ۱۸ مدل کانتینر در دنیا در حمل و نقل استفاده می شود، افزود: امکان  تولید و ساخت کانتینر های دریاییدر کشور  فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه ورق کانتینرهای حمل و نقل چند وجهی، ورق خاصی است که امکان تولید این نوع ورق در کارخانجات فولاد کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: از دیگر وجوه اهمیت تولید کانتینرهای مورد نیاز حمل و نقل دریایی در کشور این است که از این پس به جای صادرات سنگ آهن خام، می توانیم با ارسال سنگ آهن به صنایع فولاد و تبدیل آن به ورق مخصوص کانتینر و تولید کانتینرهای استاندارد حمل و نقل دریایی به عنوان محصول نهایی، علاوه بر اشتغال زایی، به ارز آوری در کشور کمک کنیم.

به گفته حسن زاده، ساخت و تولید کانتینرهای ویژه حمل و نقل چند وجهی به “پلاک استاندارد” نیاز دارد که سازمان بنادر و دریانوردی با شناسایی شرکت های معتبر برخوردار از گواهی نامه صلاحیت بازرسی خط تولید این نوع کانتینر در داخل کشور، زمینه را برای ثبت پلاک استاندارد بر روی کانتینرهای ساخته شده و اجازه خروج آنها از مرزهای کشور برای فروش و به کارگیری در تجارت بین المللی فراهم کرد.

وی با بیان اینکه « امروزه کانتینر یکی از ابزارهای مهم تجارت جهانی محسوب می شود»، توضیح داد: بنا بر اعلام کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد( آنکتاد)، از کل حجم تجارت دریابرد در جهان، نزدیک به ۴۰ درصد در  تجارت فله مایع؛ ۳۵ درصد از حجم تجارت جهانی برای فله جامد؛ تقربیا ۱۶ درصد از تجارت دریابرد با کانتینر و مابقی به صورت کالا های جنرال کارگو انجام می شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با اشاره به رشد سالانه دو رقمی جا به جایی کالاهای کانتینری در جهان ، گفت: طی یک سال گذشته با خروج خطوط کانتینری از بنادر کشور، با کاهش ابزار جابه جایی و باکس های کانتینری در کشور مواجه شدیم که با راه اندازی خط تولید کانتینر حمل و نقل چند وجهی، گام بزرگی در خودکفایی کشور در این زمینه برداشته شده است.

وی عنوان کرد: در حمل و نقل دریایی  دیگر نیاز به واردات  باکس های کانتینری خارجی نداریم.

 عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تصویب کنوانسیون کانتینر های ایمن( csc) در سازمان جهانی دریانوردی در سال ۱۹۷۲ میلادی و قانونی شدن این کنوانسیون در ایران با تصویب در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۹ شمسی ، اظهار داشت: منظور از کانتینرهای چندو جهی یا کانتینرهای بین وجهی، کانتینرهایی است که از حیث قابلیت طول، عرض و ارتفاع می توانند در همه وجوه حمل و نقلی مثل جاده ای روی کفی تریلی ؛ ریلی روی واگن قطار و دریایی روی کشتی های کانتینربر بارگیری شود.

انتهای پیام/.

سردبیر |

بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-قشم
عضویت در کانال رسمی تلگرام مارین‌نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
تبلیغات و آگهی دریایی مارین نیوز

کشتیرانی:

یک مقام مسئول اعلام کرد:

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

عوامل افزایش نرخ کشتیرانی چیست؟

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

بحرانی که می‌توانست ایران را فلج کند چگونه دور شد؟

چالش نفت‌کوره کشور چگونه حل شد؟

صنایع دریایی پیشران اقتصاد مقاومتی و رونق تولید
عضویت در کانال رسمی مارین نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
عضویت حقیقی و حقوقی در انجمن مهندسی دریایی ایران
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز