برگزیدگان دریایی در بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی
بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-جزیره قشم
هنوز کلیک می‌خورند!

گزارش جامع بیستمین همایش صنایع دریایی کیش انجمن مهندسی دریایی ایران
پربحث‌ترین اخبار
تبلیغات استخدام صنایع دریایی مارین نیوز
آخرین اخبار
کد خبر: 4415
تاریخ انتشار: مهر ۳, ۱۳۹۸

معاون سازمان بنادر اعلام کرد:

معاون امور دریایی سازمان و دریانوردی اعلام کرد که بر اساس هشدارهایی که از طریق سازمان‌های بین‌المللی به ایران داده شده تا اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی باید همه شناورهای ایرانی از سوخت کم سولفور استفاده کنند و در غیر صورت ممکن است تبعات بسیاری برای آن‌ها داشته باشد.

به گزارش مارین‌نیوز، جلیل اسلامی اظهار کرد: به عنوان یک دستگاه حاکمیتی موظف هستیم تا ضرورت‌ها را درباره استفاده از سوخت کم سولفور و مسائل بین المللی مطرح شده، اعلام کنیم و در این زمینه همه اقدامات انجام شده و بر اساس بازه زمانی ابلاغ شده همه کشتی‌های ایرانی باید تا اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی از این سوخت استفاده کنند.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی بین سازمان بنادر و دریانوردی، مصرف‌کنندگان، شرکت‌های کشتیرانی، صاحبان و مالکان شناورهای ایرانی، وزارت‌راه و شهرسازی، وزارت نفت و سایر بخش‌هایی که می‌توانند در این حوزه کمک کننده و دخیل باشند برگزار شده است. آنچه مهم است اینکه همه مسائل و نکات مربوطه در این زمینه مشخص بوده و همه این مطالب به مراجع ذیصلاح به ویژه وزارت نفت به عنوان تولید و تامین کننده سوخت اطلاع‌رسانی شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه میزان مصرف سوخت همه کشتی‌های ایرانی در طول یکسال حدود ۱٫۵ میلیون تن است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اختلاف نظرهایی بین سازمان بنادر و وزارت نفت در زمینه  تولید و تامین سوخت کم سولفور وجود دارد یا خیر، اظهارکرد: بله اختلاف‌نظرهایی هست اما سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه دارد که به عنوان نهاد حاکمیتی این موضوع را پیگیری کند تا از طریق مراجع مختلف به نتیجه مطلوب برسد.

اسلامی ادامه داد: بر اساس جلسات،  پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته که در همه سطوح معاون رئیس‌جمهور، وزیر، معاون وزیر و… انجام شده است تا کنون تنها برخی آزمایش‌ها و تست‌های لازم در این زمینه انجام شده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نکردند که این سوخت به تولید نهایی رسیده یا خیر و اینکه از چه بازه زمانی قابل تامین و مصرف خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بر اساس هشدارها بین‌المللی و بازه تعریف شده، سوخت کم‌سولفور از چه زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرد و اگر این اتفاق نیافتد چه پیامدهایی برای ایران در پی خواهد داشت؟ تصریح کرد:  همه ذینفعان و دستگاه‌های متولی به ضرورت استفاده شناورهای ایرانی از سوخت کم‌سولفور آگاهی دارند و می‌دانند این مسئله یک اجبار و ضرورت بین‌المللی و چه تبعاتی می‌تواند برای ما داشته باشد و  بر اساس بازه زمانی مشخص شده باید همه کشتی‌های ایرانی تا ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ از سوخت کم سولفور استفاده کنند. در غیر صورت ممکن است تبعات سنگین و مشکلات متعددی در بنادر و آب‌های کشور دیگر برای شناورهای ایرانی که از سوختی با استانداردهایی به غیر از استانداردهای مطرح شده استفاده می‌کنند، به وجود بیاید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/.

سردبیر |

بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-قشم
عضویت در کانال رسمی تلگرام مارین‌نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
تبلیغات و آگهی دریایی مارین نیوز

کشتیرانی:

یک مقام مسئول اعلام کرد:

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

عوامل افزایش نرخ کشتیرانی چیست؟

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

بحرانی که می‌توانست ایران را فلج کند چگونه دور شد؟

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

صنایع دریایی پیشران اقتصاد مقاومتی و رونق تولید
عضویت در کانال رسمی مارین نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
عضویت حقیقی و حقوقی در انجمن مهندسی دریایی ایران
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز