برگزیدگان دریایی در بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی
بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-جزیره قشم
هنوز کلیک می‌خورند!

گزارش جامع بیستمین همایش صنایع دریایی کیش انجمن مهندسی دریایی ایران
پربحث‌ترین اخبار
تبلیغات استخدام صنایع دریایی مارین نیوز
آخرین اخبار
کد خبر: 5161
تاریخ انتشار: آبان ۵, ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران مطرح کرد

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران پروژه‌های فاز اول توسعه دریاچه شهدای خلیج فارس را تشریح کرد و گفت: در این فاز قرار است ۵ طرح اجرایی شود که برخی از آنها در مرحله اجرا هستند و برخی دیگر در مرحله مطالعات.

به گزارش مارین نیوز، مرتضی احمدی مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران صبح امروز در نشست دورنگاه ارتباطات شهر تهران که در منطقه ۲۲ برگزار شد با بیان اینکه هم‌اکنون متولی دریاچه شهدای خلیج‌فارس شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به نمایندگی از سازمان بازنشستگی است درباره تاریخچه دریاچه توضیح داد: در کمیسیون ماده ۵ تعیین اراضی دریاچه مصوب شد اما طرح ساخت در سال ۱۳۴۷ در نخستین طرح تفصیلی مطرح شد. تا اینکه در سال ۱۳۸۹ ساخت دریاچه آغاز و در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به پایان رسید. در سال ۱۳۹۱ و پیش از افتتاح دریاچه، بهره‌برداری از دریاچه به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و پس از آن این سازمان به شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران تصدی و اداره دریاچه را واگذار کرد.

وی ایجاد مأمنی برای آرامش در یک شهر پراسترس، تلطیف هوای غربی تهران و جذب گردشگر با مشارکت بخش خصوصی را از اهداف ساخت دریاچه عنوان کرد و گفت: دریاچه شهدای خلیج‌فارس به شکل نقشه ایران ساخته شده است و ظرفیت این را دارد که به سمبل تهران تبدیل شود. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی در خاورمیانه با گنجایش آب ۷ میلیون مترمکعب است که سه ورودی اصلی دارد و هر ورودی به یک جزیره ختم می‌شود.

به گفته احمدی؛ ورودی شمالی دریاچه که به جزیره تنب بزرگ منتهی می‌شود با کمک شهرداری منطقه ۲۲ به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه در دریاچه شهدای خلیج فارس بنیانی برای ساخت کاربری‌های مختلف وجود دارد اظهار کرد: کمترین برآوردهای ما نشان می‌دهد در سال بین ۶ تا ۸ میلیون نفر برای بازدید دریاچه از سراسر تهران و شهرهای اطراف به غرب تهران می‌آیند.

احمدی گفت:  دریاچه خلیج‌فارس جزو دارایی‌های شهر تهران و یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های پایتخت است هم برای جهان‌شهر شدن و هم برای افزایش درآمدهای پایدار. از طرف دیگر چشم‌انداز ما برای دریاچه خلیج‌فارس این است که این دریاچه به یکی از سه مقصد اول گردشگرآور برای تهران در ۵ سال آینده تبدیل شود. چشم‌انداز دوم ما تبدیل شدن دریاچه در بازه ۱۰ ساله به عنوان یکی از نمادهای شناخته شده شهر تهران است.

احمدی با اشاره به رویکردهای شرکت متبوعش درباره دریاچه شهدای خلیج‌فارس گفت: دریاچه را به عنوان محل درآمدزایی نمی‌بینیم بلکه کارکردهای ورزشی، تندرستی و تفریحی آن بر کارکرد درآمدزایی اولویت دارد. از طرف دیگر قرار نیست دریاچه جای لوکسی باشد بنابراین کاربری‌های این مکان را رایگان و در سطوح قیمتی مختلف برای استفاده همه دهک‌ها در نظر گرفته‌ایم.

او با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای دریاچه خلیج‌فارس هم توضیح داد: توسعه فضاهای گردشگری، تدوین رژیم حقوقی دریاچه که باید چیزی شبیه اراضی عباس‌آباد و برج میلاد باشد و توجه به حقوق شهر و شهروندان در قراردادها در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ادامه داد: تدوین برنامه جامع توسعه دریاچه، امکان‌سنجی پروژه‌هایی مثل پروژه عظیم پل آسمان، تدوین استراتژی برند دریاچه، تدوین طرح ساخت مجموعه فرهنگی و اختصاص ۱۰۰۰ متر زمین به این کار جزو برنامه‌های عملیاتی ما است. از طرف دیگر، دریاچه خلیج‌فارس مکان مناسبی برای برگزاری رویدادهاست به طوری که در نیمه نخست سال ۱۳۹۸، سی و هشت رویداد معادل ۱۶۲ روز با موضوعات فرهنگی، هنری و گردشگری در این مکان برگزار شد.

او در توضیح اقداماتی که در فاز اول توسعه دریاچه خلیج‌فارس اجرا شده یا در سطح مطالعاتی قرار دارد، گفت:  پنج طرح در دستور کار ما قرار دارد؛ متنوع‌سازی دوچرخه‌سواری مثل استفاده از دوچرخه برقی، سه چرخه و وسایل مختلفی که با دوچرخه ارتباط دارند، ایجاد فضا در جنوب دریاچه برای آمفی‌تئاتر که به صورت شناور روی آب باشد، ایجاد ۳ کافه ساحلی در شمال و ۲ کافه در غرب دریاچه و همین‌طور استفاده از آب دریاچه خلیج‌فارس که تقریباً بلااستفاده است به عنوان کلوپ دریایی پیشرفته قرار است انجام شود.

احمدی ساخت تله‌کابین برای اتصال کوه، دریاچه و جنگل، قطار هوایی توریستی، تکمیل پیاده‌راه چهار باغ و میدان‌گاه پیاده ضلع شرقی دریاچه خلیج‌فارس را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در مرحله مطالعات اولیه به عنوان پروژه‌های پیرامونی دریاچه خلیج‌فارس هستند.

انتهای پیام/.

سید یاسین حسنی ضیابری | شهرنوشت

بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-قشم
عضویت در کانال رسمی تلگرام مارین‌نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
تبلیغات و آگهی دریایی مارین نیوز

چرایی فاقد بودن شهرهای ساحلی و بندری ایران از نمادهاي شهري فاخر و مجموعه هاي تفريحي مدرن؛

برج کنترل ترافیک بندر شهيد بهشتي چابهار؛

تحول در سیمای شهرهای ساحلی و بندری؛

مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران خبرداد:

در کشتی های کروز چه می‌گذرد؟

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر:

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد عنوان کرد:

هیئت دولت تصمیم گرفت؛

صنایع دریایی پیشران اقتصاد مقاومتی و رونق تولید
عضویت در کانال رسمی مارین نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
عضویت حقیقی و حقوقی در انجمن مهندسی دریایی ایران
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز