بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-جزیره قشم
هنوز کلیک می‌خورند!

گزارش جامع بیستمین همایش صنایع دریایی کیش انجمن مهندسی دریایی ایران
پربحث‌ترین اخبار
تبلیغات استخدام صنایع دریایی مارین نیوز
آخرین اخبار
کد خبر: 3288
تاریخ انتشار: شهریور ۱۲, ۱۳۹۸

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران عنوان کرد:

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: یکی از علل عدم استقبال مالکان کشتی از شناورها و کشتی‌های تفریحی نبودن متولی مقتدر در حوزه صنایع دریایی است.

علی شریفی در گفت‌وگو با این مارین‌نیوز، درباره عدم رشد مطلوب گردشگری دریایی در کشور و عدم استقبال مالکان کشتی از شناورها و کشتی‌های تفریحی اظهار کرد: مهم‌ترین علت این است که دریا در ایران متولی مقتدر ندارد! شما نمی­دانید که با چه کسی طرف هستید. هرکسی به خودش اجازه می‌دهد شما را اذیت کند. با این بهانه که شما شئونات اسلامی را رعایت نکردید. ما وقتی‌که مرجعیت درست در حوزه دریا نداریم هرکسی به خودش اجازه می­دهد که در این حوزه ورود پیدا کند.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران در ادامه اضافه کرد: وقتی‌که من مالک کشتی هستم و می­خواهم کشتی بخرم باید از چه کسی مجوز بگیرم؟ تردد و نظارت بر کار من توسط چه کسی انجام می­شود؟ قطب گردشگری ایران جزیره کیش هست و سازمان منطقه آزاد متولی همه امور هست و در حقیقت شما که تمایل به فعالیت دارید روال این است که باید به سازمان منطقه آزاد بروید و مجوز مربوطه را کسب کنید پس‌ازآن می­توانید فعالیت کنید، ولی در واقعیت این‌طور نیست! هزار نفر آقابالاسر دارند. چه دلیل دارد که یک مالک کشتی و سرمایه‌گذار در بحث گردشگری ورود کند که هرلحظه یک نفر بیاید و بگوید شئونات اسلامی را رعایت کند. لذا آن فرد می‌رود و پول خود را درجایی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند.

صنعت دریا در ایران متولی مقتدر ندارد

شریفی با بیان اینکه کسی که تاجر است و به دنبال سود حاصل از سرمایه‌گذاری است طبیعتاً باید بازگشت سرمایه برای او حاصل شود خاطرنشان کرد: ولی وقتی به بهانه‌­های مختلف شناور توقیف شود، سرمایه­‌گذار عطایش را به لقایش می­بخشد و جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیگر ورود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این وضعیت اقتصادی شاهد ماشین­‌هایی باارزش دو سه میلیارد تومان در خیابان­ها هستیم و قطعاً درخواست خرید و سرمایه‌گذاری برای شناورهای تفریحی نیز وجود دارد ابراز کرد: ولی به‌محض اینکه شما بخواهید در آب­های شمال یا جنوب یک قایق تفریحی بخرید تعداد زیادی از سازمان‌ها به موضوع ورود می­کنند و به چندین نفر باید پاسخ بدهید و بعضاً با برچسب امنیتی محدودیت‌های مختلف ایجاد می­شود؛ آخرش هم یک عکس در می­آید که شئونات اسلامی رعایت نشده ‌است.

شریفی در پایان گفت: به همین راحتی ما متولی دریایی نداریم، برای گردشگری هم متولی نداریم و این به اقتصاد ما ضرر می‌زند. وقتی‌که ما با مسائل جزیره‌ای برخورد کنیم سرمایه‌گذار را فراری می­دهیم.

انتهای پیام/.

سردبیر |

بیست و یکمین همایش صنایع دریایی-قشم
عضویت در کانال رسمی تلگرام مارین‌نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
تبلیغات و آگهی دریایی مارین نیوز

چرایی فاقد بودن شهرهای ساحلی و بندری ایران از نمادهاي شهري فاخر و مجموعه هاي تفريحي مدرن؛

برج کنترل ترافیک بندر شهيد بهشتي چابهار؛

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران مطرح کرد

تحول در سیمای شهرهای ساحلی و بندری؛

مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران خبرداد:

در کشتی های کروز چه می‌گذرد؟

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر:

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد عنوان کرد:

صنایع دریایی پیشران اقتصاد مقاومتی و رونق تولید
عضویت در کانال رسمی مارین نیوز، پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران
عضویت حقیقی و حقوقی در انجمن مهندسی دریایی ایران
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز
تبلیغات-استخدام-شرکت-های-دریایی-در-مارین-نیوز