تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۵۰۸
تعداد بازدید: ۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
عملیات فرار موفقیت‌آمیز ملوانان ربوده شده ایرانی در آب‌های سومالی، هفت کشته و 2 زخمی برجای گذاشت.

عملیات فرار موفقیت‌آمیز ملوانان ربوده شده ایرانی در آب‌های سومالی، هفت کشته و 2 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش مارین نیوز به نقل از شوک، در این ماجرای هولناک، ایرانی‌ها با کشتن 5 دزد سومالیایی و درحالی که 2 نفر از خودشان نیز کشته شده‌ بود توانستند فرار کنند.اواسط هفته گذشته ماجرای ربوده شدن یک شناور صیادی ایرانی به نام حسینی با 15 خدمه در آب‌های نزدیک شهر «ایل» سومالی به رسانه‌ها مخابره شد.این شناور که 2 ماه پیش از بندر کنارک سیستان و بلوچستان به دریا زده بود، یک هفته پیش از گیر افتادن در دام دزدان دریایی، در تماس با ناوی استرالیایی تقاضای کمک کرده بود.

براساس اطلاعات این ناو این لنج بعدازظهر یکشنبه دوم آذر در آب‌های نزدیک شهر ایل در شمال سومالی در مسیر غارت کشتی تجاری خارجی ربوده شده بود.تلاش‌ها برای شناسایی موقعیت این شناور و بازگشت آن به کشور ادامه داشت تا اینکه رسانه‌های سومالی در فاصله یک هفته از این اتفاق از فرار ملوانان در درگیری مسلحانه با دزدان دریایی خبر دادند.

شاهدان و ماهیگیران محلی این درگیری‌ را همراه با تیراندازی شدید گزارش کردند که درنتیجه آن 5 دزد دریایی به کام مرگ رفتند.

یک منبع آگاه از شیلات استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به شوک گفت: «ملوانان این شناور که با نام «حسینی» شناسایی شده است در یک غافلگیری سلاح دزدان دریایی را به دست آورده و با درگیری مسلحانه با آنها 5 دزد دریایی به کام مرگ رفتند. متأسفانه در این حادثه 2 ملوان ایرانی نیز کشته و 2 نفر نیز زخمی شده‌اند. البته هنوز اطلاعات دقیقی از این درگیری در دست نیست و آخرین اطلاعات نشان داده است آنها به سمت کشور در حرکت هستند.»اواخر اسفند ماه سال گذشته نیز دو شناور صیادی ایرانی به دام دزدان دریایی افتادند که یک لنج با 16 سرنشین موفق به فرار شد اما همچنان لنج دیگر با 17 ملوان گرفتار دزدان دریایی هستند.

گفت‌وگو با صاحب شناور

بلوچ‌زهی مالک این شناور که از طریق تماس بی‌سیم با ملوانان ارتباط گرفته بود، گفت: «یکشنبه 8 آذر ماه ملوانان از طریق بی‌سیم داخل شناور با من تماس گرفتند. صدا قطع و وصل می‌شد اما آنطور که ملوانان گفتند در حال حاضر مجروحان در یک ناو دانمارکی که برای کمک‌رسانی سمتشان رفته بود، تحت درمان قرار دارند. در این درگیری ناخدا و یک ملوان دیگر زخمی و 2 ملوان نیز کشته شده‌اند و 5 دزد دریایی نیز از بین رفته‌اند

بلوچ زهی ادامه داد: «این شناور 25-20 روز پیش از سوی دزدان دریایی ربوده شده بود و ملوانان اسیر شده بودند. این دزدان که در داخل شناور حضور داشتند قصد هدایت شناور به نقطه‌ای دور را داشتند که ملوانان در وسط آب‌های سومالی با آنها درگیر شده و موفق به فرار می‌شوند. از آن موقع به بعد تنها خبری که داریم این است که شناور در مسیر برگشت است


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: