تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۵۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه روز آمد شبکه پنج سیما از به آب انداختن ناوشکن پیشرفته سهند در ماه های آینده خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه روز آمد شبکه پنج سیما از به آب انداختن ناوشکن پیشرفته سهند در ماه های آینده خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، امير دريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش، با حضور در برنامه روز آمد شبكه پنج سيما با اعلام به آب انداختن ناوشكن پيشرفته سهند در ماه‌هاي آينده گفت: ساخت اين ناوشكن كه از ناوشكن‌هاي جماران مجهز‌تر و پيشرفته‌تر است از سه سال قبل آغاز شده است. فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: امروز در فناوري ساخت ناوشكن و زيردريايي به درجه‌اي از پيشرفت رسيديم كه توانايي صادرات برخي از تجهيزات دريايي را نيز داريم. وي افزود: سالها قبل وقتي صحبت از ساخت ناوشكن بود برخي فرماندهان دريايي كشورهاي جهان باور نمي‌كردند و مي‌خنديدند اما امروز اين رويا به واقعيت تبديل شده است.

فرمانده نيروي دريايي با اشاره به مزيت‌هاي اقتصادي نيروي دريايي در آب‌هاي آزاد گفت: در چند سال گذشته بيش از 3 هزار كشتي تجاري و نفتكش را اسكورت كرديم كه ارزش محموله‌‌هاي آنها ميلياردها دلار بوده است و نيروي دريايي با حضور در آبهاي آزاد، صادرات و واردات آبي كشور را از تهديد به فرصت تبديل كرده است.

اميردريادار سياري با مقايسه نسبت به يك به سه مرزهاي آبي و مرزهاي خشكي گفت: بيش از 90 درصد صادرات و واردات ما از مرزهاي آبي انجام مي‌شود و نيروي دريايي توانسته امنيت اقتصادي خوبي را در آب‌راه‌ها ايجاد كند.

در پايان اين برنامه، لوح سپاس شبكه پنج (شبكه اقتصاد سيما) به پاس نقش نيروي دريايي در تضمين امنيت اقتصاد دريا، به امير دريادار سياري اهدا شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: