تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۸۶
تعداد بازدید: ۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی طی سه روزدر استان هرمزگان نحوه پایش میکروبی سواحل و خور سورو و همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس بازدید کرد.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی طی سه روزدر استان هرمزگان نحوه پایش میکروبی سواحل و خور سورو و همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش مارین نیوز، در راستای اهداف دفتر بررسی آلودگی های دریایی و همچنین پیگیری وضعیت تصفیه خانه شهر بندرعباس، مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان در استان حضور یافت .

وی به اتفاق هیات همراه از آب شیرین کن های استان خصوصاً شهرستان بندرعباس و درگهان قشم؛ نحوه پایش میکروبی سواحل و خور سورو و همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس بازدید کرد.

الماسی در نشستی با کارشناسان و مسئولین شرکت آب و فاضلاب به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات تصفیه خانه پرداخت.

در ادامه بازدیدهای این هیات با توانمندیهای آزمایشگاهی مرکزسنجش آلودگی آشنا شدند و در جلسه مورخ 02/09/94 در این مرکز، موارد مربوط به نحوه پایش میکروبی سواحل استان هرمزگان و شهر بندرعباس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این نشست با استفاده از اطلاعات پایشی، وضعیت خوریات شهر بندرعباس مورد بحث قرار گرفت .

در نشست مذکوراعلام گردید: در سال 1393 تعداد 132 مورد و در شش ماهه اول سال 94 تعداد 96 مورد پایش در حیطه آلودگی دریا در ساحل شهر بندرعباس انجام شده است.

نتایج حاصل از پایش های انجام شده حاکی از آن است؛ در آبهای ساحلی شهر بندرعباس، شاخص میکروبی کلیفرم گوارشی در نواحی مشرف به خوریات گورسوزان، سورو و شیلات، مشاهده و ثبت گردید.

در بازدید میدانی، الماسی و هیات همراه از سواحل شهر بندرعباس، آلودگی خور سورو که ناشی از خروجی فاضلاب شهرک مسکونی ولیعصر متعلق به نیروی دریایی می باشد مشاهده گردید.

همچنین از بافت های فرسوده حاشیه شهر بندرعباس در بالادست خورگورسوزان نیز بازدید میدانی بعمل آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: