تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۷۸
تعداد بازدید: ۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کارشناسان معتقدند تنها راه ایجاد ثبات در صنعت کشتیرانی کانتینری در وضعیت نوسانات فعلی، ادغام و یا تملک شرکت‌های کشتیرانی است.

کارشناسان معتقدند تنها راه ایجاد ثبات در صنعت کشتیرانی کانتینری در وضعیت نوسانات فعلی، ادغام و یا تملک شرکت‌های کشتیرانی است.

قائم مقام هیأت مدیره گروه CMA CGM گفت:نتایج مالی CMA CGM خوب است و ما قطعاً به دنبال رشد کسب و کارمان هستیم. به نظر می رسد حتی اگر شرکت حمل کانتینری فرانسوی تملک شرکت حمل کانتینری سنگاپوری را نهایی کند، برند APL احتمالاً حفظ خواهد شد.
CMA CGM و مرسک لاین هر دو در طول زمان تجارب زیادی در زمینه ادغام‌ با (و یا تملک) شرکت‌های دیگر داشته‌اند و هر کدام در زمینه‌ فرآیند یکپارچگی و رشد انفجاری شیوه‌ بسیار متفاوتی را به کار برده‌اند.
اخبار اخیر درباره‌ اینکه NOL اکنون تنها در حال مذاکره با CMA CGM درباره‌ نقل و انتقال مالکیت آن است، آینده‌ متفاوتی را برای APL، بخش حمل کانتینری گروه NOL ترسیم می‌کند؛ بسیار متفاوت از آنچه اگر APL به شرکت حمل کانتینری دانمارکی، یعنی مرسک لاین، واگذار می‌شد.
NOL چند هفته پیش اعلام کرد که مذاکرات اولیه‌ای با هر دو شرکت مرسک لاین و CMA CGM داشته است، اما در واقع این شرکت فرانسوی بود که مذاکرات را تا مراحل نهایی پیش برده است.
البته مرسک لاین همواره در زمینه‌ چشم‌انداز تملک یک شرکت حمل کانتینری دیگر بی اشتیاق نشان داده بود؛ همان‌طور که مدیر ارشد اجرایی مرسک لاین، سورن سکو، نیز حتی بعد از انتشار اطلاعیه‌ ارسالی به بورس، از صحبت درباره تمایل این شرکت به تملک شرکت تابعه‌ NOL امتناع کرد و همچنان اصرار داشت که استراتژی مرسک لاین، رشد طبیعی کسب و کار است.
در مقابل، CMA CGM به وضوح از تمایلش درباره‌ فرصت‌های تملکِ بیشتر، نه فقط شرکت‌های حمل کانتینری کوچک منطقه‌ای بلکه بازیگران بزرگ سخن می‌گفت.
اوایل 2015 نیز "ساده"قائم مقام هیأت مدیره گروه CMA CGM، در مصاحبه‌ای با لویدزلیست گفته بود: از فرصت‌های ادغام با (و یا تملک) شرکت‌های دیگر، حتی شرکت‌های بسیار بزرگ، استقبال می‌کند.
وی در این گفتگو اظهار داشت: «صنعت حمل کانتینری همچنان با مشکلات عدیده‌ای روبروست و تنها شرکت حمل کانتینری معدودی مانند CMA CGM سودآور هستند. اینکه آیا صنعت حمل کانتینری شاهد ادغام‌های بیشتری خواهد بود یا خیر، به عقیده‌ من پاسخ بله است. اما در حال حاضر فرآیند بسیار کند است و حتی می‌توانستیم شاهد ثبات بیشتر در صنعت حمل کانتینری نیز باشیم
اگرچه CMA CGM بر شرکت‌های حمل کانتینری محلی تمرکز داشته که قادر به ارائه خدمات فیدری به خطوط اصلی‌اش باشد، اما قائم مقام هیأت مدیره گروه CMA CGMتملک شرکت بزرگ را نیز رد نکرده بود.
وی عنوان داشت: «ما به وضوح آماده‌ بهره‌برداری از فرصت‌های مناسب برای تملک هستیم و نتایج مالی CMA CGM خوب است، بنابراین ما قطعاً از رشد کسب و کارمان استقبال می‌کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که در این راستا لازم است دست به ادغام با (یا تملک) شرکت‌های دیگر بزنیم، چرا که نه؟»
تاکنون،CMA CGM بر تملک شرکت‌های محلی کوچکتر متمرکز بوده است و در طول سال‌ها این خریدها را داشته است: شرکت Delmas در آفریقا؛ ANL در اقیانوسیه؛ US Lines در آمریکا؛ شرکت تایوانی CNC؛ شرکت مراکشی Comanav؛ و شرکت بریتانیایی MacAndrews از جمله این شرکت ها هستند.
اوایل امسال، CMA CGM همچنین اپراتور محلی OPDR را از گروه برنارد شولته (Bernhard Schulte Group) که خدمات لجستیکی Door-to-Door در شمال اروپا، جزایر قناری، شبه جزیره ایبری و مراکش ارائه می‌کند، خریداری کرد. OPDR اکنون با همکاری MacAndrews فعالیت می‌کند.
CMA CGM سیاستش این بوده است که برند شرکت‌های مورد تملکش را به منظور بهره‌مندی از مشتریان وفادار و محلی پیشین حفظ کند. این بدین معناست که برند APL که هنوز نام اختصاری برای American President Lines است، حتی اگر فرآیند مذاکرات طرفین موفقیت آمیز باشد، به احتمال فراوان توسط شرکت CMA CGM به همین صورت حفظ خواهد شد؛ حتی اگر لازم باشد سرویس‌های حمل کانتینری اصلی‌اش را تحت دو اپراتور جهانی ارائه کند.
در حالی که اگر مذاکرات با مرسک لاین به نتیجه می‌رسید، نمی‌شد با اطمینان گفت که برند APL حفظ خواهد شد. شرکت حمل کانتینری دانمارکی نشان داده است که بعد از تملک شرکت‌ها تمایلی به حفظ برند آنها ندارد؛ همان گونه که در مورد P&O Nedlloyd عمل کرد و نام دو شرکت معروف در صنعت کشتیرانی را با یکدیگر ادغام کرد و در نهایت بعد از ادغام سال 1999، نام Sea-Land را برگزید. اما سپس، چند سال پیش، مجدداً آن را به سرویس‌های منطقه‌ای در آمریکا به کار گرفت. این شرکت همچنین نام Safmarine را نیز با آگاهی از ارزش تجاری آن در مسیرهای تجاری آفریقا حفظ کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: