تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۷۷
تعداد بازدید: ۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
لکه های مازوت سطح خزر 90 درصد پاکسازی شد.

لکه های مازوت سطح خزر 90 درصد پاکسازی شد.

به گزارش مارین نیوز، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران با اشاره به مشاهده آلودگی نفتی از نوع مازوت درسطح دو کیلومتراز دریای خزر,حدفاصل نیروگاه برق شهید سلیمی و شرکت حفاری نفت شمال، لکه هارا ناشی از نشت لوله پساب آغشته به مازوت این واحد صنعتی اعلام کردواز پاکسازی 90درصدی آلودگی سطح خزر خبر داد.
مهردادی با اشاره به بهره گیری از تجهیزات لازم برای پاکسازی لکه های موجود سطح دریا با هماهنگی سازمان بنادر و مسئولان بندر امیرآباد و استقرار کارشناسان محیط زیست برای بررسی وضعیت افزود: به دلیل اهمیت خزر تارفع کامل آلودگی و منابع آلوده متصل به خزر ، نظارت دقیق ادامه دارد.
جعفری کارشناس ارشد محیط زیست نیروگاه شهید سلیمی نکا هم با بیان اینکه سوخت اصلی نیروگاه نکا از گاز، و مازوت سوخت دوم این نیروگاه تولید برق استان است خاطرنشان کرد: برخی از ماههای سال از سوخت نوع دوم استفاده می شود که در شش ماه نخست امسال یک و نیم میلیارد مترمکعب گاز وبیش از 620 میلیون و 723 هزار لیترمازوت در واحدهای بخاری نیروگاه نکا مصرف شده است.
نیروگاه برق شهید سلیمی نکا دارای چهار واحد 440 مگاواتی بخار، یک بلوک سیکل ترکیبی متشکل ازدو واحد 136 مگاواتی گازی و یک واحد 160 مگاواتی بخار و دو واحد توربین انبساطی است در20 کیلومتری شمال شهر نکا در شرق مازندران واقع است


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: