تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۵۱
تعداد بازدید: ۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
ژاپن و فرانسه نیز طرح هایی را برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا که تا سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید، ارایه کرده اند.

ژاپن و فرانسه نیز طرح هایی را برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا که تا سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید، ارایه کرده اند.

به گزارش مارین نیوز، گزارش ها حاکی از آن است که تلاش هایی برای سرقت اطلاعات محرمانه این طرح ها از شرکت کشتی سازی آلمانی شرکت کننده در این رقابت موسوم به «سیستم های دریایی تیسین کراپ » صورت گرفته است.

روزنامه ‘د استرالین’ دراین رابطه نوشت: کارخانه کشتی سازی شرکت سیستم های دریایی تیسین کراپ واقع درشهر«کیل» آلمان بین ۳۰ تا ۴۰ بار در طول شب مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، هیچ یک از این حملات موفقیت آمیز نبوده است.رسانه های استرالیا ادعا می کنند که چین و روسیه پشت پرده این حملات سایبری هستند.

این رسانه ها با اشاره به این رخداد، احتمال می دهند طرف های شرکت کننده اقدامات امنیتی را برای حفاظت از اطلاعات محرمانه خود افزایش دهند.

ژاپن، فرانسه و آلمان برای نوسازی سیستم ناوگان زیردریایی استرالیا رقابت خود را آغاز کرده اند.
نیروی دریایی استرالیا به دنبال یافتن جایگزینی برای زیردریایی های کلاس «کولینز» است ، ناوگان فعلی در حال نزدیک شدن به پایان عمرعملیاتی خود است.

دولت استرالیا در ابتدا به دنبال خرید ۱۰ فروند زیردریایی از ژاپن بود و برخی خبرها حکایت از قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری برای خرید این زیردریایی ها داشت.

پس از آن، سوئد نیزپیشنهاداتی برای نوسازی سیستم زیردریایی استرالیا ارائه کرد که خبرها حاکی است نخست وزیر استرالیا طرح زیردریایی زیرسطحی «A 26» سوئد را رد کرده است.
ساخت زیردریایی، بزرگترین برنامه دفاعی در تاریخ استرالیا است و ۵۰ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری می شود.

منبع : علت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: