تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۴۹
تعداد بازدید: ۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
جکت ۱۳A پارس جنوبي که ابتداي امسال به دليل برخورد با نفت‌کش سنگاپوري دچار حادثه شده بود، تا اواسط سال ۹۶ به پيمانکار تحويل داده مي‌شود.

جکت ۱۳A پارس جنوبي که ابتداي امسال به دليل برخورد با نفت‌کش سنگاپوري دچار حادثه شده بود، تا اواسط سال ۹۶ به پيمانکار تحويل داده مي‌شود.

به گزارش مارین نیوز، مسعود زياري، مدير عامل شرکت پترو گوهر فراساحل کيش، درباره سکوي ۱۳A که در ابتداي امسال با برخورد نفت‌کش سنگاپوري دچار حادثه شد، گفت: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده اميدواريم بازيافت سکو تا اوايل سال ۹۶ به صورت کامل به پايان برسد.
وي افزود: قبل از وقوع اين حادثه، پيشرفت سکو به حدود ۹۰ درصد رسيده بود و منتظر دريافت تجهيزات تکميلي چاه‌ها بوديم، به همين دليل سکو قابل تحويل به کارفرما نبود که در ادامه با حادثه ايجاد شده، سکو دچار آسيب جدي شد که هم اينک در حال بازيابي اين سکو هستيم.
زياري با بيان اين‌که در حال حاضر در کنار انجام کارهاي زيربنايي اقدامات حقوقي نيز از طريق کنسرسيوم در حال پيگيري است، تصريح کرد: فعاليت‌هاي مربوط به تئوري و مهندسي کار نيز در بخش‌هايي به پايان رسيده است و منتظر آماده شدن شرايط اجرايي پروژه براي بازيابي کامل سکو هستيم.
مدير عامل شرکت پترو گوهر فراساحل کيش ادامه داد: اجراي کار در سه فاز صورت مي‌گيرد که فاز نخست شامل ايمن‌سازي چاه‌ها و سپس آوار برداري و جمع‌آوري آوارهاي جکت آسيب ديده و ساخت جکت و در پايان نيز نصب جکت جديد و بازيافت چاه‌ها و سکو است.

منبع : موج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: