تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۴۵
تعداد بازدید: ۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
جانشین فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا‌ـ رشت گفت: ناوگروه سی‌وهفتم نیروی دریایی ارتش ایران در روزهای آینده به دریاهای آزاد اعزام می‌شود.

جانشین فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا‌ـ رشت گفت: ناوگروه سی‌وهفتم نیروی دریایی ارتش ایران در روزهای آینده به دریاهای آزاد اعزام می‌شود.

به گزارش مارین نیوز، ناخدایکم الله‌یار مجدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن هفتم آذرماه سالروز حماسه‌آفرینی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: عملیات مروارید بزرگ‌ترین حماسه نیروی دریایی ارتش و از جمله حماسه‌های مهم این نیرو در دوران دفاع مقدس بود.

ویبا بیان اینکه در عملیات مروارید شیرازه نیروی دریایی بعث عراق از هم پاشید، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پس از گذشت دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی در مدت یک عملیات تهاجمی گسترده در هفتم آذرماه سال 59 ضربه‌های سنگینی به نیروهای عراقی وارد کرد و تا پایان جنگ صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس قطع شد.

به گفته جانشین فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا‌ـ‌رشت،رژیم بعث عراق در آغاز جنگ تحمیلی به موازات پیشرفت در غرب و جنوب ایران برای تسلط بر خلیج فارس نیز برنامه‌ریزی کرده‌بود.

وی اضافه کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده‌بود تا از طریق نیروی دریایی به طرف شرق ایران وارد شده و خیلی زود به مناطق حیاتی خارک و بوشهر دست پیدا کند، اما نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین عملیات تهاجمی خود در هفتم آذرماه سال 59 توانست ضربه سنگینی به نیروی دریایی ارتش عراق وارد کند و خط بطلانی بر بسیاری از تصورات گذشته بکشد.

مجدی با اشاره به اینکه حماسه و شهادت‌طلبی کارکنان ناوچه پیکان هفتم آذر را رقم زد، یادآور شد: عملیات مروارید آغاز تبلور و جانفشانی‌ کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایراندر خلیج فارس بود.

وی گفت: در مدت 12 ساعت عملیات مروارید که از سپیده دم هفتم آذرماه سال 59 آغاز شده‌بود، کارکنان غیور ناوچه موشک‌انداز پیکان و نیروهای تفنگدار و تکاور ضمن سرنگون کردن دو فروند بالگرد و یک هواپیمای میگ عراقی به پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، توانستند بیش از 90 درصد از یگان‌ها و نیروهای پشتیبانی‌کننده ناوگان درگیر دریایی عراق را منهدم کنند.

جانشین فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا‌ـ‌رشت خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شش سال گذشته با اعزام 36 ناوگروه متشکل از یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی در مجموع 6 هزار مایل دریایی را پیمودند.

وی از اعزام سی‌وهفتمینناوگروه در روزهای آینده به دریاهای آزاد خبر داد.


منبع : فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: