تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۳۴
تعداد بازدید: ۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
مدیرکل بندر خرمشهر از تردد و جابجایی حدود 3000 مسافر اربعین در دو هفته اخیر از طریق خط دریایی خرمشهر بصره خبرداد.

مدیرکل بندر خرمشهر از تردد و جابجایی حدود 3000 مسافر اربعین در دو هفته اخیر از طریق خط دریایی خرمشهر بصره خبرداد.

به گزارش مارین نیوز، عادل دریس اظهار کرد: با احتساب این آمار، میزان تردد و جابجایی مسافران از ابتدای امسال تاکنون در این مسیر به 10 هزار و 231 نفر ‌رسیده است.

وی افزود: امسال اعزام زائران اربعین حسینی از طریق این مسیر دریایی، روزانه با استفاده از سه فروند شناور و با ظرفیت 540 نفر انجام می‌شود. سفرهای دریایی به مقصد بصره از پنجم آذر تا ایام اربعین به سه سفر در روز افزایش می‌یابد و همچنین در صورت استقبال زائران، امکان افزایش سفرها وجود دارد.

دریس عنوان کرد: بندر خرمشهر به منظور رفاه حال زوار و خدمات رسانی مطلوب تمهیدات لازم را اندیشیده و بر این اساس به منظور پذیرایی از زائران اربعین، ایستگاه‌های صلواتی در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و مرز شلمچه برپا کرده است.

وی با بیان اینکه مسافت بندر خرمشهر تا بندر بصره 12 مایل است که مدت زمان سفر، تقریبا یک ساعت به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین سال گذشته تردد 3435 نفر از طریق این مسیر دریایی بندر خرمشهر به مقصد بصره به ثبت رسید که پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال بیشتری از این مسیر دریایی صورت گیرد.

دریس بیان کرد: پایانه بین‌المللی خلیج فارس با برخورداری از دو پست اسکله و ظرفیت خدمات رسانی به 1200 زائر در روز، به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین پایانه‌های مسافری دریایی منطقه شناخته می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: