تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۲۷
تعداد بازدید: ۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
یک مقام بالای امنیتی حمل و نقل دریایی را در حال حاضر یکی از راحت ترین و قابل دسترس ترین اهداف برای گروه تروریستی داعش تلقی کرد.

یک مقام بالای امنیتی حمل و نقل دریایی را در حال حاضر یکی از راحت ترین و قابل دسترس ترین اهداف برای گروه تروریستی داعش تلقی کرد.

به گزارش مارین نیوز، این موضوع پس از حمله تروریستی داعش به کشور فرانسه موضوع تأمل برانگیزی محسوب می شود.
گری نورث وود به عنوان مقام ارشد شرکت امنیتی MAST انگلیس اظهار داشت: در حال حاضر گروه تروریستی داعش در پی نقاط آسیب پذیر هستند.
خوشبختانه تا کنون کشتیرانی کمتر در معرض حملات گروه های تروریستی قرار گرفته است و از بزرگ ترین حمله به کشتی می توان به حمله به یک نفتکش بزرگ متعلق به کشتیرانی یوروناو در سال 2002 یاد کرد.
گری نورث وود در ادامه اظهار داشت: با توجه به فشاری که پس از حمله به پاریس اتفاق افتاد فشار وارد آمده به داعش آنها را وادار به حمله به اهداف جدید در زمینه های مختلف خواهد کرد و در این میان این خطر نزد صنعت کشتیرانی نباید کم اهمیت تلقی شود.
وی همچنین از فعالیت برخی از اعضای گروه داعش در مناطق ساحلی مغرب، شاخ آفریقا و یمن خبر داد که طی یک شبکه به استفاده از دریا و افزایش دانش دریایی خود می پردازند.
وی همچنین مناطقی نظیر دریای مدیترانه، اقیانوس هند و به خصوص تنگه گیبرالتار، تنگه هرمز، کانال سوئز و باب المندب را از جمله مناطق مورد هدف گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

منبع : مانا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: