تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۰۲
تعداد بازدید: ۲۱۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کارگران صنایع دریایی ایران صدرا بوشهر، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خودمقابل دفتر پیمانکار تجمع کردند.

کارگران صنایع دریایی ایران صدرا بوشهر، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خودمقابل دفتر پیمانکار تجمع کردند.

به گزارش مارین نیوز، صبح امروز حدود ۱۵۰ نفر از مجموع حدود ۱۵۰۰ کارگر صنایع دریایی ایران صدرا بوشهر که زیرنظر پیمانکاردر سکو‌ها فعالیت می‌کنند، در اعتراض به عقب افتادن حقوقشان مقابل درب اصلی شرکت در جزیره تجمع کرده و دست از کار کشیده‌اند.

یکی از کارگران معترض صنایع دریایی صدرا در گفتگو با سایر رسانه‌ها گفته است کارگران پیمانکاری‌های صدرا از تیرماه امسال حقوق نگرفته‌اند و با وعده‌های مسئولان طی این فاصله به کارشان ادامه دادند، اما وقتی آبان هم به اتمام رسید واز پرداخت معوقات مزدی ۵ ماهه کارگران خبری نشد ناچار شده‌ایم دست از کار بکشیم. مقابل درب اصلی شرکت تجمع کنیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۰ روز گذشته کارگران صدرا تلاش کردند از مسیر مسالمت آمیز موضوع را حل وفصل کنند ولی نتیجه نداد افزود: هرچند مسئولان محلی صدرا برای بازگرداندن کارگران پادرمیانی کرده، ولی چون خبری از زمان پرداخت حقوق‌ها نیست، معترضان حاضر به بازگشت به محل کار نمی‌شوند.

به گفته وی شرکت صدرا که روزگاری فعال‌ترین بنگاه اقتصادی و مجموعه صنعتی بوشهر محسوب می‌شد، سالهاست حال و روز خوشی ندارد، طوری که شمار نیروهای آنکه در دوران اوج فعالیتش حدود ۴ هزار نفر بود، اکه هم اکنون به کمتر از ۱۵۰۰ نفرتقلیل یافته است.

کارگران معترض معتقدند مدیران محلی شرکت در بوشهر نقش چندانی در پرداخت حقوق‌ها ندارند و تصمیم گیر اصلی مدیران دفتر مرکزی می‌باشند که در تهران حضور دارند و باید برای پرداخت حقوق‌ها فکری کنند.

منبع : ایلنا


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
کارگران صدرا در مازندران هم همین مشکل را دارند اما چون از ورود کار به این کارخانه جلوگیری میشود ( به عنوان نمونه یدک کش های 60 متری که حتی نقشه های ان برای کار اماده شده بود و اقای توکلی مدیران خاتم را مجبور کرد که قول ضمانت نامه برای آن بدهند اما در ادامه آقای عبدل المجید را از کارخانه شوت! کردند و ..)ما حتی اعتصاب هم نمی توانیم بکنیم یعنی " آچ مس کامل!!!! ما هم نصف حقوق تیر را از تهران گرفته ایم ،و آقایان در تهران به خودشان حق میدهندبه هر درآمدی در این کارخانه دست بیاندازد(کرایه مخازن سوخت، درآمد هتل ساحلی، وو) آقایان مارین نیوز ، میدانید اگر این کارخانه با زیر ساخت های در حال انهدام آن از بین برود سالهای سال دیگر کسی در شمال اینگونه سرمایه گذاری نخواهد کرد و در واقع این صنعت در شمال ایران خواهد مرد؟! در کنار دریای خزر با انبوه ثروت نهفته در آن... ایکاش قدم رنجه میکردید و از نزدیک از این کارخانه گزارشی تهیه میکردید.. کارگران زحمتکش بوشهر ما برایتان دعا میکنیم شما نیز برایمان دعا کنید..
گارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
1
سلام
اقای فردین درست میگوید
مجتمع کشتی سازی صدرا شمال قابلیت اشتغال بیش از 2500نفر را دارد یعنی زمانی این تعداد مشغول به کار بوده اند 1381الی 1384 زمانی که سکوی حفاری امیر کبیر یا همان ایران البرز خودمان در این مجتمع در حال ساخت بود که بودجه ساخت ان با بودجه یک سال استان مازندران برابری داشت همزمان سه یدکش پشتیبانی و یک لایروب کاتر ساکشن شهید رشیدی و جدا از ان پروژه های تعمیراتی روی داک اشتیم با وجود این همه ظرفیت و داشتن 5 پروژه هم زمان اما متاسفانه در طی این 10سال فقط 10سال حالا با اخراج کارکنان رو به رو شده که ظرفیت ان به 200 نفر رسید ان هم با حقوق 5 ماهه تاخیر که بماند این هم بماند جدا از این همه مشکلات سازمان تامین اجتماعی هم از صدور دفترچه بیمه برای پرسنل صدرا شمال هم جلو گیری میکند یعنی تنها حقی که یک کارگر دارد ظاهرا احتمالا پر درامد ترین قشر جامعه ما هستیم در چنین شرایطی هم از هیچ نوع خدمات درمانی هم برخوردار نیستیم با تشکر کارگر صدرا شمال
کارگری از کشتی سازی مازندران دریایی خزر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
1
خدمت بزرگوارن عرض شود با توجه به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام (( تا عرق کارگر خشک نشده باید مزد کارگر پرداخت گردد)) حال با توجه به شرجی بودن زیاد هوا در سواحل احتمالاً عرق کارگردر فصل های گرم سال خشگ نمی شود حتماً در زمستان اگر عرقان خشگ شد حقوق های چند ماهه را یکجا دریافت می کنید .دردمندی از شرکت صدرا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: