تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۳۸۸
تعداد بازدید: ۲۲۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
همايش نقش استان هرمزگان در توسعه اقتصاد دريا محور 30 آبان ماه در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی دریا واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

همايش نقش استان هرمزگان در توسعه اقتصاد دريا محور 30 آبان ماه در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی دریا واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبر نگار مارین نیوز از هرمزگان، دکتر آرامی رییس کمیته دریایی مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقطه ضعف های صنایع استان هرمزگان و موانع و نقاط قوت و ضعف دریا و صنایع وابسته آن گفت: «همايش ها برگزار مي شود اما فقط در حد همايش است و تصميمي گرفته نمی شود برای حل این مشکل بايد دبير خانه دائمي دريايي در بندرعباس تاسيس کنیم تا بزرگان و مسئولين دريايي جمع شوند و اين تصميمات را در آن محل به صورت بخشنامه، آیین نامه راهکار یا هر چیز دیگری مصوب کنند و ضمن تحقیقات مفید چشم اندازی میتوان جهت توسعه در نظر گرفت

این همایش با حضور رييس كميته دريايي مجلس شوراي اسلامي دكتر منصور آرامي، جانشين فرمانده نيرو دريايي سپاه سردار تنگسيری، شهردار بندرعباس مهندس اميني زاده، مديرعامل شركت كشتي سازي فراساحل ايزوايكو مهندس رضاييان، مديرعامل اداره بنادر و دريانوردي هرمزگان مهندس ايدني، رياست دانشكده مهندسي دريا دانشگاه صنعتي اميركبير دكتر موسوي زادگان برگزار شد.

در ابتدا دبیر همایش آقای سعید قاسمی سیف آبادی با تشکر از حضور افراد برجسته صنایع دریایی و حمايت كنندگان اين همايش به محورهای همایش با عناوین زیر اشاره کردن :

- صنعت دريايي استان هرمزگان در پسا تحريم

- نقش دانشجويان هرمزگان در اقتصاد دريا محور

- فرصت ها و مشكلات سرمايه گذاري دريايي در استان هرمزگان

- استفاده از مقالات طرح هاي دانشجويان هرمزگان در اقتصاد دريا

- توجه بيشتر به فارغ التحصيلان دريايي استان هرمزگان در اقتصاد دريا

در ادامه ریاست دانشكده مهندسي دريا واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اذعان داشتند که این همایش به همت دانشجویان برگزار گردیده بدون کمکی از سوی دانشگاه و تنها حمایت ایشان این بوده است که مانعی سد راه دانشجویانی که قصد دارند برای صنعت، اقتصاد، آینده کشور تمام تلاش خود را به کار ببرند برای اینکه ایرانی در خور شایسته نامش بسازند؛ نشدند.

در ادامه سردار تنگسیری جانشین فرماندهی نیروی دریای سپاه به سخنراني پرداختند: در مورد امنیت دریایی و اهمیت آن در تامین امنیت کل کشور مطالبی را ذكر كردند و ایشان گفتند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در راستای این امر در زمینه های بخش های مختلف دریایی از قبیل شیلات، حمل و نقل و صنايع دريايي و.... در استان هرمزگان پیشرفت هایی داشته اند. در مورد این استان و امکانات استفاده استراتژیک و اقتصادی از دریا در صورت باور کردن به این که می توان از آن استفاده بهینه کرد ضمن اینکه تاکید مقام معظم رهبری نیز به دریا نگاه راهبردی است.

نماینده دانشجويان به توانایی دانشگاه های استان هرمزگان و دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ تحقیقات آماری درباره دریا، شیلات و محصولات دریایی و مقایسه آمار آن در منطقه و جهان که در منطقه سهم ایران بالاتر از مجموع کشورهای عربی در شیلات باز هم بالاتر بود؛ از میزان باسوادان و بیکارهای استان هرمزگان و ایجاد بانک مختص دریایی جهت تامين مالي براساس نظر مدیران صنعت دریایی کشور اشاره کردند؛ اینکه دانشجویان تا چه حد می توانند در رشد و توسعه صنعت دریای کشور موثر باشند اگر به طرح ها و تجربیات و تخصصشان بها داده شود.

دانشجویان از صنعت دریایی کشور تقاضاها و مطالباتی از قبیل، کمک دولت به صنایع دریایی، استفاده از توانایی های دانشجویی، اعتماد به دانشجویان، جلوگیری از رانت داشتند و برآنیم که برآورده کردن این مطالبات به نفع ایران عزیزمان در جهت رشد و تعالی در صنعت دریایی است باشد که در کنار این دانشجویان ایرانی آباد بسازیم.

در پایان از دانشجویان برتر تقدیر گردید.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
2
لطفا نام نماینده دانشجویان، آقای مهندس احسان عسکری را هم ذکر کنید.
با تشکر
شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
واگذاری شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا (که کارنامه قبولی ساخت وتعمیرات کشتی وسکوهای حفاری رادارد)به قرارگاه خاتم اشتباه بزرگی بود وضربه بزرگی به زیرساختهای آن زده است.این همایشها کارسازنیست بیایید این شرکت رافعال کنید کاروتولید واشتغال ایجادکنید....فقط حرف حرف حرف ........عمل کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: