پربحث ترین اخبار
گالری عکس
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
کارگاه تعادل و پایداری شناور در حالت صدمه دیده و سالم با نرم افزار MAXSURF که یکی از قوی ترین و کارآمدترین نرم افزارهای طراحی و تحلیل سازه های دریایی و به طور خاص شناورهای دریایی می باشد، توسط انجمن مهندسی دریایی ایران طی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: تا زمانیکه به این باور نرسیم در تمامی حوزه‌ ها مردم نقش اساسی ایفا می‌ کنند به اهداف تبیین شده دست نمی‌ یابیم.
شاید تا پیش از این تصور می‌ شد که تنها باکتری‌ ها می‌ توانند نیتروژن را دریافت کنند و آن را به شکلی تبدیل کنند که برای حیات روی زمین قابل استفاده باشد، اما اکنون مشخص شده که یک جلبک نیز قادر به انجام چنین کاری است، البته در طول بیش از سه میلیارد سال، تنها سه مورد مشابه این اتفاق افتاده است.
رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: تراز دریای خزر در حال کاهش است که عوامل مختلفی از جمله تغییر اقلیم در آن تاثیرگذار است، به‌طوری که نسبت به ۱۰ سال گذشته بیش از یک متر کاهش داشته است.
عربستان بر رشد اقتصاد دریایی به کمک فناوری ‌های نوین، در افق ۲۰۳۰ تمرکز ویژه ‌ای کرده است. مقامات این کشور برآورد کرده‌ اند سرمایه ‌گذاری در این بخش علاوه بر اینکه به توسعه اقتصادی پایدار کمک می ‌کند، بازدهی پنج برابری برای عربستان به همراه دارد.
کمیسون انجمن های علمی ایران وزارت عتف به منظور ضرورت وحدت و هم افزایی در حوزه حکمرانی دریا با هدف ایجاد زمینه های همفکری انجمن ها با دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات موجود، جلسه ای را روز شنبه هجدهم فروردین 1403 در سالن جلسات وزارت عتف برگزار نمود.
در دیدار رئیس سازمان دریانوردی عراق و مدیرعامل سازمان بنادر مطرح شد:
در دیدار رئیس سازمان دریانوردی عراق و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام آمادگی تهران و بغداد برای راه‌ اندازی خط مسافری دریایی بر اجرای لایروبی اروندرود و شناورسازی مغروقه‌ ها تاکید شد.
حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای تاکید کردند: جمع ‌بندی نظرات کارشناسان اقتصادی ما را به این نتیجه می ‌رساند که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله «تورم»، «اشتغال» و «ارزش پول ملی» مسئله «تولید» است و به‌ همین دلیل در چند سال گذشته برموضوع تولید تکیه شده است.
هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران طی پیامی پیشاپیش فرا رسیدن سال 1403 را به تمامی هموطنان به ویژه جامعه دریایی کشور تبریک گفت.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه ‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی کار خود را به اجرا رساند.
نتایج یک تحقیق جدید نشان می ‌دهد که فرونشست زمین می ‌تواند منجر به تشدید اثر افزایش سطح آب و در نتیجه غرق شدن شهرهای ساحلی شود.