پربحث ترین اخبار
گالری عکس
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
استاندار هرمزگان تحقق مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور، عملیاتی کردن محورهای اقتصاد دریامحور و تحقق شعار سال را سه کلان رویکرد استان در سال جاری عنوان کرد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در شعار سال به جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کردند و اگر می‌خواهیم چالش‌ها در حوزه اقتصاد برطرف شود باید با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت ‌ها از تصدی ‌گری در اقتصاد فاصله بگیرند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران، گفت: طبیعتا نقد کردن ظرفیت های گسترده و فرصت های زیاد در عرصه اقتصاد دریاپایه نیازمند ۲ عرصه عملی و علمی – نظری در کنار یکدیگر است.
طی مراسمی با حضور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد مربوط به اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضاء رسید.
مدیر آبنگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه ‌برداری کشور ضمن اعلام انتشار بین المللی چارت ‌های جدید، گفت: چارت های تولید شده پس از طی کنترل ‌های نهایی بر اساس استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی مورد تایید قرار گرفته و بصورت بین المللی منتشر شده و در اختیار دریانوردان قرار گرفته اند.
به گفته دبیر انجمن مهندسی دریایی ایران حمل ونقل دریایی کشور برای نوسازی ناوگان دریایی نیازمند 3 هزار فروند کشتی است.
گزارش راهبردی اندیشکده پیشرفت دریایی:
برنامه ساگارمالا (SAGARMALA) در هند، در سال ۲۰۱۵ توسط دولت این کشور آغاز شد و اهداف رشد و توسعه اقتصادی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ساحلی و آبی هند مدنظر قرار داده است. این برنامه به توسعه بنادر، تقویت اتصالات بنادر، بهبود زیرساخت‌های بندری و صنعتی‌ سازی بنادر تمرکز دارد.
رئیس سازمان شیلات ایران از آغاز شناسنامه‌ دار کردن مزارع شیلاتی و شناسه‌ دار شدن محصولات شیلاتی کشور در سال جاری خبر داد.
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به شناسایی بازارهای جهانی برای صادرات آبزیان، از راه‌اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال موجود در استان خبر داد.
لایحه تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
صنعت حمل و نقل کانتینری دریایی می تواند چرخه اقتصادی معیوب کشور را به ساحل آرامش برساند! در این گزارش تحلیل تجاری از نمودار های شلوغ ترین بنادر کانتینری دنیا از ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۱ و بررسی چرایی لزوم سرمایه گذاری دولتی، خصوصی و خارجی در صنعت حمل و نقل کانتینری دریایی در ایران را می خوانید.